רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בפברואר 2018

הרהורים בשיחת היום של הרב שאולזאהן שליט''א

כל המהלך בעיניים פקוחות יודע שההתנגדות והמחלוקת הם וק הם יוצרים את להט מחוייבותם הרגשית של המאמינים החיונית לגיבוש הכתות תהיינה אשר תהיינה.  ובעולמנו אנו, מה היה קורה לאדמו''ריותם של בני הברך משה אלמלא המחלוקת? בימי האב כבר פיהקו ואצלם היו כבר כבר נרדמים ושוכחים מקיומם.. מה היה קורה לשני מאורותיה הבינוניים של הבאבובאים אילמלא האיבה?  מי היה קופץ לממן, מי היה מתאמץ למלא את הטישים? העסק היה מצטנן מתדלדל ושוקע.. בלהט המחלוקת של בני הברך מוישה הייתי מרגיע את חברי ואומר להם תיהנו מההצגה אבל אל נא תיסחפו, כי הרבי 'שלכם' לעולם לא ישתדך בכם ובשכמותכם אלא עם אותו אדמו''ר מקולקל (לכאורה) שאתם נלחמים בו עכשיו בשמו.. כי רבי'ס הם רבי'ס ואותכם הם תמיד ישארו במרחק ד''א מאחור כ'דער-עוילם שהם בניהם טפיהם וכל אשר להם נועדו לשרת את עניינם.. ולהזכירכם שממלא מקום רבי יואל'יש מסאטמאר השתדך עוד בחיי דודו עם האדמו''ר מוויז'ניץ האגודאי שהיה עובר מסית ומדיח לעבור על איסור חהליכה לבחירות שהיה לדידו חמור מכל שלשת העבירות החמורות.. האם זה הזיק לו במקומו? ח''ו כי כמו ששגור בפי הסאטמארים מהדור הישן: א רבי ווייסט שוין אוואו העריין און אוואו הערויס.. ובזה מוסבר להם העיניין כל צרכו. ובאשר לאדמו''ר הבעלזאי עצמו אוי היה לו ואבוי למנהיגותו אילמלא המחלוקת (תחילה עם הזקנים שהסתייגו מלהיטותו לקפוץ לתוך כסא דודו  המקודש ואח''כ עם העדה החרדית וחוגי תומכיה בהם התגרה) שנתנה לאברכים שסביבו את התחושה המסחררת של ה אנחנו בונים כאן 'לעצמנו' רבי וחסידות.. אחרת, ועם כל המודעות לכשרונותיו של הבעלזאי הצעיר (אז) העסק לא היה מתרומם יותר מזה של אדמו''ריות בינונית שבזמנו.
וכדי להמחיש את ערך המחלוקת והמריבה אספר סיפור מילדותי בהונגירה שכאשר הגיע קרקס צועני עם פילים אריות ודובים לעירנו פעלתי אצל אבא שיקח אותי לראות בפלאים שכבר ראו חברי. ואז כאשר הגענו עם הכרטיסים לשער הקרקס מצאנו התקהלות של כפריים נלהבים שצפו ושאגו שאגות יוי הוי יוי של התפעלות למראה שני צוענים שהלמו זה בזה מכות רצח, ואני כנער רעב לחוויות נדחקתי אל בין הצופים ומשכתי את אבא בידו שיצטרף, אבל הוא ע''ה התנגד גרר אותי בחזקה והתרחק מהר מה'אירוע'. וכאשר התאוננתי ושאלתי הלמה הוא לא הניח לי לצפות קצת במכות? הוא אמר לי, בני: שני צוענים לא ילכו מכות לפני שיעמידו את חבריהם לרוקן את כיסי הצופים הנרגשים.. והמבין יבין והחכם יוסיף לקח.
מטבע הנאכשלעפעריי הוא שהרבי צודק ומקודש לא בגלל חכמתו סגולותיו ומעשיו אלא בגלל שהוא הרבי 'שלי'. כאשר הוא נוטר נוקם רודף מתנכל ורוקק רעל גפרית ומלח אז הוא מקנא קנאת צבאות וכאשר הוא שוכח מהמריבה ונוהג כאדם מן הישוב אז ראו גם ראו איזה גדלות הנפש ואהבת השלום מפעמת בו ברבנו.. הי קען נאט פוט אפוט וורונג אשרי חלקו.

א פשוט'ר לאנדאנער איד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.