רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 בפברואר 2018

המנדליסטים חוגגים ראש השנה משלהם בנאום נגד מעשי ר' ישראל

שלום וברכה

לפני כמה שעות שלחתי לך איך הגבאי של מנדלה מדבר עם החסידים על היסטוריה של ויז'ניץ, ובו מדבר מאוד לא יפה על ר' ישראל ועל דודו של הרבי ממונסי.

הנה התוודע לי שהדרשה היה בתור יום "ראש השנה לחסידות" - החג שבדו מליבם לחגוג בו בכל שנה ביום י"א שבט בהישיבה שלהם. כי הנה החבדי"ם יש להם ראש-השנה לחסידות, אז גם להם צריך להיות, אבל לא טוב להם י"ט כסלו - יום ההילולא של המגיד. אז אצלם ראש השנה חל ביום י"א שבט - באותו יום שמנדלה יצא בפומבי שהוא לא מרוצה מההנהגה בויז'ניץ (היה זה בזמנים שתכננו להכניס ר' ישראל בחזרה).

מידי שנה בשנה נחגג יום י"א בתמוז, עם נגינה אצל התפילות בקטע של ימים נוראים, והחסידים מתכנסים ביחד לדבר עניני חסידות ומה מהותה של חסיד ויז'ניץ.

אז אם חשבתם שמלמדים שם בספרי חסידות, ועוסקים בענינים גבוהים ועמוקים. הנה לכם ה'זיץ' בישיבה עם החסיד ר' יוקל ווייס, מה שהוא מוכר להבחורים. ואל תגיד לי שזה סתם אחד שדיבר פעם בישיבה, הוא הגבאי הרשמי של הרבי ומשפיע בישיבה, וזאת מה שהוא מוכר להם. זה נותן לגיטימציה על כל דבר אסור.

כאחד שמוקע כל רע בחצרות החסידות, אני מצפה ממך להוקיע גם דיבורים מסוג זה. ובוודאי כשמדובר על דיבורים עם בחורים צעירים.

מאת אינו ויז'ניצער - רק מתעניין.

נ.ב. אומרים "א גוטן אוונט" ולא "א גוט אוונט". כדובר אידיש אני נהנה מאוד מהשיחות באידיש, אבל כל פעם צרוד באזני ה"גוט אוונט", זה לא נכון באידיש, צריך להגיד "א גוטן אוונט".

תודה וברכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.