רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 באוקטובר 2017

ווארטים

"הכסף שבידנו הוא אמצעי לחירותנו; אך הכסף שאנו רודפים אחריו הוא גורם לעבדותנו."

כל יסוד היהדות הוא ענווה ושפלות וכמו שאומר ר' נתן מאיר וואכטפויגל בשם המדרש שמשיח בא ואומר: ענווים הגיע זמן גאולתכם.
לא צדיקים, ולא לומדים ולא חכמים - ענווים!!!
ענווה זה ההתחלה והיסוד והתכלית והסוף וכל מציאות החן היהודי.

כורדי אחד הגיע להתייעץ עם הרב שלו: "רבי, נקלעתי לצרה", פתח ואמר, "אבי
נפטר אתמול, ואילו אני חייב לטוס מחר על הבוקר לחו"ל, לרגל עסקיי,
אחרת אני פושט רגל! על כן שכרתי יהודי צדיק ושילמתי לו שיישב שבעה במקומי,
יגדל זקן במקומי ויגיד קדיש במקומי כל יום".
"אם כך סידרת", תמה הרב, "אז למה באת אלי?"
"תגיד", שואל הכורדי , "אתה חושב שאני צריך ללכת לנחם אותו?".

מרוקאי מתקשר לכורדי שפרסם הודעה שהוא חשמלאי מוסמך  וביקש ממנו לסדר לו את הפעמון של הדלת בבית ,  הכורדי אומר לו אין בעיה , אבל אצלי משלמים מראש .
 המרוקאי משלם לו .
 הכורדי אומר לו , אנחנו נגיע תוך 40 דקות לתקן את הפעמון .
למחרת מחייג אליו המרוקאי ומקלל אותו , " שילמתי לך , למה לא באת לתקן ? " ,
עונה לו הכורדי , "מה קרה לך , 4 פעמים הייתי אצלך בבית , צילצלתי בפעמון ואף אחד לא ענה  ,,,,,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.