רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

דברים לזיכרו של הרב שמשון לייב הלפרין ע"ה, החסיד והחייל של הרבי במשרד (הסעד) הרווחה

הרב יעקב גלויברמן

אין לי ספק שאם הרה"ח ר' שמשון לייב הלפרין ע"ה היה יודע שאני הולך לכתוב עליו, מפאת צניעותו וענוותנותו, הוא היה מבקש שלא אכתוב ולו מילה אחת. אך מאז שנודע לי על הסתלקותו, הרגשתי צורך לשתף אתכם במספר חוויות שהיו מנת חלקי במחיצתו של האדם הדגול, נעים ההליכות, הצנוע, ומורה הדרך למנהלי מוסדות חב"ד באה"ק, שהיה ידיד של כל מוסדות חב"ד וחייל נאמן ומסור לרבי מליובאוויטש נשיא דורנו.
את הרה"ח שמשון לייב הלפרין ע"ה הכרתי לפני שנים רבות, עוד כשהיה מנהל האגף למוסדות ציבור במשרדי הרווחה. כבר אז היה ניכר עליו שהוא מלא חכמה, איש עדין נפש ואהוב על הבריות. כאשר שימשתי כמזכיר הכללי של בתי הספר למלאכה בכפר חב"ד, התפעלתי והערצתי אותו על העצות שייעץ לנו, על היושר, מסירות הנפש והענווה בה פעל.
זכורני כיצד הדריך אותי באופן מעשי מול משרד הרווחה, וכל זאת בנועם הליכותיו ובחיוך העדין שנסוך על פניו. ראו עליו תמיד כיצד היה אכפת לו שמוסדות חב"ד יתנהלו באופן מסודר, ובהקשר לכך הוא תמיד היה אומר לי: "המוסדות של הרבי חייבים להתנהל כפי שהרבי רצה". בזכותו אגב, זכתה תנועת חב"ד להכרה במשרדי הרווחה, ולקבל בתקופות הקשות עזרה בתקציבים. 
לא פלא שהרגשתי כלפיו היתה שאפשר לסמוך עליו כאבא המסור לילדיו, וכך הוא באמת היה מסור למוסדות חב"ד ולכל ענייני הרבי. אחותי תבלחט"א, שהיא מרכזת במתנ"ס חרדי בירושלים מספרת לי, שלפני שנים רבות התקשר הרב הלפרין ע"ה לבשר לה שהגיע ביגוד חדש מחו"ל עבור הילדים.
הוא לא הסתפק בכך, אלא הוא אף נסע אישית יחד עם עובדות המתנ"ס למשרד הרווחה ביפו, בכדי לשחרר את הביגוד עבור ילדי ישראל. הוא היה איש של עשייה שקטה וברוכה, מבלי למשוך תשומת לב, ושלא על מנת לקבל פרס.
ראיתי אותו לא מעט בתפקידו, כיצד תמיד דיבר עם כל אחד בגובה העיניים, בצניעות ובענווה שאין לשער ולתאר. אישיותו הייתה דוגמא לכל חסיד שנמצא בתפקיד רשמי, כיצד לעזור ולתת כתף ושכם מתוך מסירות נפש לכל אחד ואחד, ובפרט למוסדות של הרבי נשיא דורנו. יהי רצון שיהא הרב שמשון לייב הלפרין ע"ה מליץ יושר אמיתי לפני אדון כל, ושנזכה במהרה לביאת משיח ולקיום הייעוד "והקיצו ורננו שוכני עפר" והוא בתוכם.
תנחומי הכנים למשפחתו הנכבדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.