רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 באוגוסט 2016

ליזי וילשאנסקי איפה בדיוק שרתת בצבא???

מאת שניאור ש. אנ"ש כפר חב"ד

תגובה לכתבה בחב"ד אנפו עםחיים אלעזר וילשאנסקי

הזדעזעתי לקרוא את הכתבה מלאה שקרים בנושא כ"כ עקרוני וחושב 'גיוס בחורי ישיבות'
ננסה להגיב לפי סדר הדברים שנכתבו: (הקטעים המודגשים הם ציטוט מהכתבה באנפו)
העובדות:
א. כבר עשרים שנה שאין היתרי יציאה לקבוצה ובשנים האחרונות הצבא החמיר את הפיקוח על היציאות לחו"ל של בעלי מעמד 'תורתו אומנותו'.
אומנם באמת אין התרי יציאה אבל מציאות היא שבגלל כל הבלגן של 'חוק טל' ואח"כ שלא היה חוק, בחורים שהיו שנה בקבוצה בלבד (ולא עשו טיולים בבתי חב"ד אחרי שנה) החזירו להם מעמד בן ישיבה, זה היה הסכם שקט בין הצבא לועד הישיבות, עד שאתם בטלתם את זה, ברגע שקלטתם שאפשר לקבל כסף על כל מתגייס, והצבא הבין שיש גורם בחב"ד שאפשר לעבוד אתו כדי לקבל שכורה אז למה לו לתת אישורים ולהחזיר מעמד 'בן ישיבה' ולכן רק השנה ביטלו לבחורים שכבר לפני ארבע שנים ויותר חזר להם מעמד בן ישיבה, בגלל ההסכם הגרוע מכל שחתמתם עם הצבא.

ב. מעל 600 בחורים הורדו ממעמד 'תורתו אומנותו' ונמצאים במצב 'משתמט' או 'משתמט פרקליטותי' ואף מחוייבים במעצרים ובמאסרים.
כל השנה עד לפני שבוע דברתם על 300 איך פתאום זה הגיע ל 600?

ג. בחורים רבים הושלכו לבית הכלא ביניהם גם חתנים עד ליום חתונתם ובמהלך ימי 'השבע ברכות'.
נכון, לצערנו הרב זה מה שקרה, השאלה שלנו, מר ליזי, כתור אחד שהכתיר את עצמו בתואר 'נציג ראשי הישיבות' (דרך אגב בשיחה שדברנו עם הרב הבלין וגולדברג הם היו עמומים מהתואר שארגנתם לכם ללא כל רשות מהם) האם עזרת פעם לבחור או אברך שהסתבך עם הצבא, כאדם ששלח לך עשרות (אם לא יותר) בחורים לצבא, אני יכול להעיד שלא עזרת ולהפך, בדבור שלך במקומות לא נכונים סבכת עשרות בחורים הרבה יותר גרוע מי מה שהם היו, לכן הגיע הזמן שמשפחת וילשאנסקי תשב בצד ותפסיק לדחוף את עצמה בכל מקום בחב"ד, כי זה מתחיל כבר להימאס על אנ"ש ביחוד שמדובר בנושא כה רגיש שאתה לא מבין בו כלום.

ד. בשנים האחרונות בחורי ישיבה רבים שחזרו מקבוצה גויסו בפועל כאשר לא הייתה להם כל ברירה מול שלטון החוק.
אין לך בושה, מי גרם שיגייסו אותם אם לא אתה וחברך שהלכתם כל יומיים לצבא והסברתם שאתם מוכנים להסכם בנוגע לגיוס, גרמתם לצבא לקבל תאבון על חב"ד, ואז כמובן שגייסו את הבחורים, וכמובן ששתקתם ולא עזרתם לאף בחור שגיוס, כי קבלתם עליו כסף!!!

להמשך כנסו כאן:


ה. אברכים בוגרי הקבוצה לא יכולים לנהל חיים תקינים כאשר הם בסיכון יומיומי למעצר מה שגם מונע מהם לעבוד באופן רשמי וכו'''.
כמוסבר לעיל מי הכניס את האברכים לסיכון יום יומי, סיימו לב ללקסיקון של ליזי "מונע מהם לעבוד באופן רשמי" אם לא הייתי רואה את התמונה שלו בתחילת הריאיון הייתי בטוח שמדובר באיזה מזרוחניק, כל מה שמפריע לך שזה שאברכים לא יכלו לעבוד באופן רשמי, היינו מצפים מאדם שחי רבי, שיכתוב שמפריע להם לצאת לשליחות וכיו"ב, אלא פה רואים את החינוך שלכם יצאה לעבודה יצאה לצבא, אין לכם בלקסיקון כולל שליחות, אתם מנסים למחוק את חב"ד ולהפוך את חב"ד לתנועה מזרוחנקית
הפעילות:
א. ראשי הישיבות הוותיקות שראו את מצוקת התלמידים והסכנה הרוחנית העומדת בפני מאות מתלמידי התמימים (!) התאגדו לפגישות רבות ביניהם ומול גורמים בכנסת, בקריה ובמשרד הביטחון (במשך השנה האחרונה מאז החלה הפעילות התקיימו מעל 10 פגישות מול הגורמים הרשמיים השונים).
אני לא מבין, אתה ממש מבלבל אותי אתה כותב שאתה רואה 'סכנה רוחנית' אז איך אתה שולח בכל זאת בחורים לצבא? ואם יש סכנה רוחנית בצבא, איך זה מסתדר עם כל הסברות שלך שהצבא זה לא טרף, ובחור שלא לומד צריך היתר מיוחד לא להתגייס, אם יש סכנות רוחניות בחור שלא לומד וודאי שאסור לו להתקרב לצבא.
דא"ג הגורם היחיד שנפגשו אתו זה מאיר פורוש, שאמר בוועדת שקד "חב"ד היא לא תנועה חרדית, הם לא ישנים בסוכה, הביתי ספר שלהם הם ממ"ד תנו להם לעשות את הישיבות שלהם מסלול 'הסדר' " זה ידידי חב"ד שרוצה לעזור לחב"ד?!
.
ב. ראשית, נבחנה אפשרות לקבלת היתר יציאה ל13 חודש אופציה זו ירדה מהפרק בהיות והיא דורשת חקיקה וכל הגורמים הפוליטיים טענו שהדבר לא בר ביצוע במצבנו (כפי שכבר ניסו בעבר גדולי עסקני חב"ד כר' שלמה מיידנצ'יק ע"ה ועוד אך לא עלתה בידם).
אדון ליזי, ברגע שהצבא יקבל הודעה, בשם כל ראשי הישיבות או שחב"ד מקבלת בחזרה את האישור שהיה של קבוצה היתר יציאה לשנה או שראשי הישיבות נותנים הוראה לכל. 

הבחורים לא לשתף פעולה עם הצבא, יהיה היתר יציאה לשנה.

ג. לאחר שנה של משא ומתן מול הצבא ומשרד הביטחון גובש הסכם על בסיס ההסכם שהוביל הרב אשכנזי ע"ה לקראת היציאה לשנת הקבוצה תשע"ב (ההסכם אז היה לדחיה עד גיל 24 אך לא עמד בהיבט המשפטי).
עכשיו התחלת לדבר, להרב אשכנזי ע"ה היה חשבון עם מנחם לרר לאחר הבחירות, ולכן הוא נכנס לכל הנושא, כדי להוציא את לרר מהטיפול בנושא הצבא ולא כדי לדאוג לבחורים, לכן כך נראה כל העסק הזה, אתה אומר שזה לא עמד מבחינה משפטית, כפי הזכור לי, אז לא אמרתם את זה לבחורים, אלא אמרתם שהכל בסדר, ומכרתם את זה באותו להט שאתם מוכרים היום את ההסכם החדש (שלא קיים).

ד. ההסדר שהושג השנה הינו בכך שהצבא נענה לדרישת ראשי הישיבות ודחה את הגיוס לגיל 25-26. שאז בד"כ ובעז"ה רוב ככל בוגרי הקבוצה הינם לאחר נישואיהם ולאחר שנת לימודים אחת בכולל.
אתה חושב שהציבור מטומטם, אני לא מבין, אתה נותן לבחורים לחתום על דף ששם כתוב "הגיוס יהיה בשנתון העוקב לא יאוחר מגיל 24 " ואתה ממשיך לספר לנו גיל 26 , זה מראה על הזלזול שלך מציבור בחב"ד, שאפשר לשקר להם בפרצוף, בכל קהליה מתוקנת אחד כמוך לא היה יכול להסתובב חופשי, בושה לחב"ד שיש אנשים נוכלים כמוך.

ה. עוד התחייב הצבא מצדו לכ15% שיקבלו היתר להמשיך בלימודיהם התורניים.
שימו לב, בן אדם כותב באתר של חב"ד לאנשי חב"ד ארגנתי הסכם שיגייסו את כל בחורי חב"ד חוץ מהברנז'ה של המקורבים, מעניין מאוד מי יזכה להיות ב 15% שיקבלו היתר ?! הוא כותב את הדברים וכולם שותקים. לא יאמן שזה אמתי.

ו. במהלך זמן זה התקיימו גם שלוש פגישות של רבני חב"ד שסמכו ידיהם על ההסדר המוצע כמו כן התקיימו פגישות בנוכחות שאר ראשי הישיבות והמשפיעים שדנו במצוקה ובהסדר המוצע והסכימה דעתם לעניין.
איזה יופי לראות שאתה מר ליזי יושב עם רבני חב"ד, חבל שרבני חב"ד (כולל דודו של הרב אשכנזי ע"ה) פסקו שיושב ראש אגודת חסידי חב"ד זה אהרונוב, לא שמעתם להם ואבא שלך הלך לערכאות נגד רבני חב"ד, ואתה כל שנה ממארגני כנס המנהלים נגד דעת רבני

חב"ד, מה קרה שפתאום בנושא הגיוס אתם הולכים ומנפנפים בדגל של רבני חב"ד.
ההישגים:
א. ביטול עשרות צווי מעצר כנגד תלמידי התמימים.
תראה לי בחור אחד שבטלת לו צו מעצר? כמובן שבחור שחותם לצבא שהוא מוכן להתגייס, אז הצבא יבטל לו את הצו מעצר.

ב. אפשרות לשהות בחצרות קדשנו ובשליחות לתקופה של עד שנתיים ולאחר מכן עד שלוש שנות דחייה.
שקר, במסמך שהחתמתם כתוב לשנה בלבד, חוץ מזה עד גיל 26 בחור צריך להיות נשוי עם ילדים, אז איך אתה רוצה שנספיק לטייל בבתי חב"ד בעולם?

ג. דחיית חובת הגיוס לגיל 26 – זמן בו כבר רוב ככל התלמידים אינם בחורי ישיבה.
די לפגוע באינטליגנציה של אנ"ש, לא כתוב באף מקום גיל 26. תפסקו לזרוע חול לאנשים בעניים.

ד. עשרות תלמידים שחוייבו גיוס ושירות בפועל כבר במהלך החורף האחרון והוגדרו
 
 כמשתמטים נדחה זמן השירות שלהם בפועל לאדר תש"פ.
כל בחור שלא מגיע לזמן גיוס שלו דוחים לו את זה אוטומטי לתאריך גיוס שאחרי זה, אין לכם כל קשר לדבר זה.
חשוב להדגיש:
א. לא נחתם שום הסכם – ראשי הישיבות לא התחייבו על אף תלמיד שיתגייס!
רגע, אז לא נחתם הסכם? אז מה מכרת כל הזמן לאנשים?
ב. הבעיה לא נפתרה לגמרי – כל שהושג הוא דחייה לגיל 26 שאז הרע הוא במיעוטו ולגבי חלק גדול כבר אינו.
ממשכים לכל אורך הכתבה לשקר, התלהבו מהמס' 26,

ג. אין בהסדר זה משום המלצה של ראשי השיבות על גיוס – כל חסיד שחייו לא מוקדשים לתורה או לשליחות ומוצא לנכון להתגייס לצבא ע"מ להגן על עם ישראל יעשה זאת בהתייעצות ובהסכמת המשפיע שלו.
התייעצות עם משפיע? למה משפיעים שחתמו נגד הליכה לצבא, קיבלו ממכם איומים להסיר את החתימה, כל המשפיעים בחב"ד נגד כל מה שאתם עושים, אלא שחלק גדול עובדים אצלכם במוסדות אצלכם ומפחדים שיזרקו אותם מעבודה.

אז גם אתה מצטרף למברכים 'שהחיינו'?
שהחיינו נברך בעז"ה בקרוב ממש כאשר הרבי יתגלה ואז לא יהיה כל צורך בצבא..בינתיים אני מודה לה' על-כך שכעת אין כל מחויבות מצד הצבא או הצדקה כלשהי לבחור ישיבה להתגייס לצבא לפני החתונה ושנת לימודים בכולל. חשוב להדגיש כפי ששומעים אנו מראשי הישיבות והרבנים שאין לראות בהסדר זה מצב תקין ורצוי לכתחילה, אלא רק פתרון זמני למול הסכנה הקיימת.
בכלל, חב"ד וצבא הולך יחד?
בהזדמנויות רבות, ובמיוחד בשנת תשע"ב כשדובר על ההסדר דומה לזה שנעשה כעת, סיפר הרב מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה, שבאחת השנים כאשר נכנס ליחידות הוא ביקש ברכה עבור בחור מכפר חב"ד שלא למד בישיבה, והצבא דרש ממנו להתגייס. הרבי, כך סיפר הרב, הרים את עיניו מהפתק תקע בי מבט ושאל: 'מהיכן ההיתר על-פי דין למי שלא לומד תורה שלא ישרת בצבא 'מאי חזית דדמא דידך סומק טפי'?!.
ידוע שהרבי אמר כמה פעמים שיחידות פרטית אינה הוראה לרבים, אבל אם ביחידיות עסקנים, ידועה יחידות של הרב עם אוריאל צימער, שהרבי אמר לו כל עוד שיש בנות בצבא יש גם איסור של הליכה של גברים לצבא. יותר מכל הם עשרות תשובות באגרת קודש של
הרבי נגד הליכה לצבא בצורה הכי ברורה שלא משתמעת לשני פנים.
סיפור זה כמו עוד התבטאויות ותשובות רבות של הרבי מלמדות בצורה חד משמעית שהדבר החשוב ביותר בחייו של יהודי זה לימוד תורה (ולענ"ד הוא הדין ליציאה לשליחות או לשליחות בשדה החינוך).
מאידך, מי שלא לומד תורה הרי היחס של הרבי לצבא בשונה מחוגים אחרים הוא שהצבא זה לא 'טרף' ויש לו חיוב לשרת בצבא. כמובן בתנאי שזה לפי כללי התורה 'והיה מחניך קדוש' שזו גם תשובה- הבהרה שניתנה מהרבי פעמים רבות. כיום שישנם מסלולים בצבא שמאפשרים את שמירת המחנה בקדושה, עכ"פ לא פחות ממקום עבודה במשרד כזה או אחר (אם-כי יש הרבה מה לשפר שם), הרי שמי שלא לומד תורה צריך היתר מיוחד שלא לשרת.
עיין באגרות קודש חלק לא עמ' כ' הרבי לא החזיק מכל המסגרות הדתיות בצבא, ואין שום מקור מהרבי שצריך היתר לא לעשות צבא, חוץ מזה הטענה של מאי חזית דדמא דידך סומקטפי'?!. היום וודאי שלא שייכת, משום שלא מדובר פה למה שהבן שלי יהיה בגבול בעזה ואתה יושב בכולל, אלא לוקחים את הבחורים לעבודות משרדיות בצבא העיקר שיכנסו לצבא, ולא יהיו בישיבות, זה הסיפור האמתי, ואפילו הכיפות סרוגות היום מעידים שהצבא זה לא.

מה שהיה פעם ויש בעיה חמורה לבחור להתגייס לצבא. דא"ג שאלה אישית, ליזי איפה שרתת בצבא? אני זוכר שהיית בישיבה עשיתי פטור 21, אז תפסיק למכור תותים לאנ"ש, לא אבא שלך ולא האחים שלך עשו צבא, אז אל תשלח את הבחורים למקום שאתה לא יודע בדיוק מה זה.
כמובן שמכאן ועד לומר לאברכים ללכת לצבא הדרך ארוכה, יש לבדוק את המצב הרוחני ועוד ועוד, ובשביל זה יש עשה לך רב ומשפיעים בכל אתר ואתר. אבל בכל מקרה הצבא הוא בוודאי לא פסול מעיקרו כפי שטוענים בסאטמר ועוד.
בצבא כיום פסול הרבה יותר מי מה שסאטמר חושבים, 'ואם הם לא היו עושים את העבודה אנחנו היינו צרכים לעשות אותה במקומם'

מדוע בטופס שפורסם אצלנו כאן בחב"ד אינפו כתוב הגיל 24. כיצד אתם מציגים זאת כגיוס רק בגיל 26? וגם: מה ההבדל בין 25 ל26 מבחינת ההסכם?
הטופס עליו חתמו התלמידים מדבר אודות תאריך הגיוס שנקבע לגיל עשרים וארבע. לאחר תאריך הגיוס בגיל עשרים וארבע, מקבלים דחייה נוספת של שנתיים עד לתחילת השירות בפועל. הדיחוי הנוסף מגיל עשרים וארבע לגיל עשרים ושש לא שייך ללשכת גיוס, אלא לאגף כח אדם. אמנם בטופס לחוזרים עליו חתמו התלמידים ביום שלישי י"ב מנחם אב כבר מופיע האפשרות להאריך זמן הלימוד בתקופה שלאחרי הגיוס עד גיל 26.
ההבדל בין 25 ל26 הוא שעד גיל 25 הדחייה היא ללא תנאי ובין 25 ל26 ישנה דרישה ללימוד קורס ייעודי קצר (עד חמישה שבועות בלימודי ערב) בתחומים הנדרשים בצבא.
בימים אלו מתגבשים קורסים ללימודי קודש אך זהו כאמור נושא שנמצא בבדיקה מול הגורמים המתאימים בצבא.
כמובן שכל לימוד כזה או אחר הוא רק בגיל 25 שאז כבר לא נמצאים במצב של בחור ישיבה אלא אברך כולל וגם אז כמובן כל מי שמוצא לנכון ללמוד קורס כלשהו עליו לקבל על כך את אישור המשפיע.
אגב, נושא הקורסים היווה עיכוב גדול בכל ההסדר כאשר הצבא מצדו דרש קורסים ארוכים יותר, בגיל יותר מוקדם וכחלק מהלימודים בכולל וראשי הישיבות התנגדו לכך בתוקף!
כך או כך הדחיה עד גיל 25.5 היא ללא כל תנאי! 
לא כתוב בשום מקום גיל 26 וגם לא במסמך השני, זה היה אותו מסמך, אבל שימו לב מה הוא אומר בלי בושה בחור בחב"ד צריך אחרי קבוצה ללמוד מקצוע לפי דרישת הצבא, אין רבי, הרי הרבי בשנת תשכ"ב שהציעו לעשות חודש צבא ואחרי זה יצאו לכמה שרוצים, הרבי יתנגד אפילו ליום אחד, אז איך אתה שולח את הבחורים ללמוד בצבא?

מהם מחויבויותיו של התלמיד בשנים שלאחר חזרתו מקבוצה?  
בניגוד למה שקורה היום שתלמיד שחזר מקבוצה יכול להחליט שהינו חופשי ממסגרת
ישיבתית הרי שפתרון זה מחייב את שהותם של התלמידים בישיבה בכל התקופה בה הוא במסלול המיוחד, ולא מאפשר יציאה לעבודה וכדו'. בדיוק לפי החוקים של מעמד 'תורתו אומנותו'.
ליזי תדייק, לפי החוקים של ישיבות ההסדר, רק בהסדר אסור לך לצאת מהישיבה למסלול אחר, זה המסלול המיוחד שאתה מדבר עליו.

עדיין, יש פה איזושהי המלצה ללכת לצבא, לא כן?
מי שבוחר לראות המלצה כלשהיא לגיוס עושה זו על דעתו המוטעית בלבד ובכוונת מכוון לעוות את האמת.
מאידך, מי שרואה בצבא גוף פסול מעיקרו ובעוד שלא מקדיש את חייו לפן הרוחני של

עם-ישראל בלימוד תורה או יציאה לשליחות, פוטר את עצמו בטענות סרק מלהגן על עם ישראל בגשמיות וזאת כאשר יש לו אפשרות לעשות זאת בדרך כשרה – גם הוא לעניות דעתי טועה.
חשוב להדגיש כי לא כל מה שהצבא קורא לו כשר הוא אכן כך וצריך לבדוק זאת היטב.
שימו לב איך הבן אדם מנסה לשכנע אנשים ללכת לצבא, אני חוזר ושואל איפה שרתת בצבא שאתה כ"כ ממליץ על תכונית כשרה בצבא.

זה נשמע כמו 'מכבסת מילים'. הרי המשמעות האמיתית והפשוטה היא כניסה לישיבות 'הסדר' דבר אותו הרבי שולל בתכלית?
לא ולא! אין כל קשר! זוהי הכפשה והטעיה מכוונת! כל מי שקצת יודע מה זה ישיבת הסדר או יפתח וויקפדיה בערך 'ישיבות הסדר' יראה שישיבת הסדר זו ישיבה שמושתת על העקרון של קדושת התורה והצבא, כאשר שניהם כאחד דווקא מהווים את השלימות המתבקשת. בהתאם לכך מסלול הלימודים שם הוא כזה שמתחיל תקופת זמן בישיבה עובר לתקופת זמן בצבא וחוזר לישיבה.
אנו במפורש אומרים שאין מקום לשרות בצבא על חשבון לימוד תורה, ואין כל מקום בשום פנים ואופן להליכה לצבא כל עוד והבחור נמצא בגדר של 'בחור ישיבה'. אין להשוות כלל בין זה לישיבת הסדר. ולכן אנו דוחים זאת עד סיום המסלול וקוראים לכל אחד שיכול להמשיך בלימודים שיעשה הכל כדי שהצבא יאפשר לו זאת!  
רס"ן אמיר וקנין אמר במפורש לכל הבחורים שבאו ביום חמישי "אתם חותמים על מסמך שמכניס אותכם לתוכנית 'תורת חיים' (ישיבות הסדר חרדיות), אז למה אתה אומר לא.
    
טוענים המתנגדים להסכם כי הסדר זה הכניס את הישיבות תחת הקטגוריה של 'ישיבה מעודדת גיוס' מה שגם מעניק תקציב נוסף. הייתכן?!
שוב, ערבוב מושגים בשוגג או במזיד. וגם כאן אני מציע לכל אחד לבדוק לבד ולראות:
תקציב זה של ישיבה מעודדת גיוס נולד בעקבות ברית לפיד-בנט, כאשר הם קיצצו בתקציבי כלל הישיבות החרדיות ומאידך דאגו לתקציב מוגדל עבור ישיבות שבהם אחוז המתגייסים גבוה, וזאת על מנת שישיבותיהם לא ייפגעו. 
התקציב מחושב לפי אחוזי הגיוס של בוגרי אותה הישיבה במהלך ה10 שנים האחרונות וניתן ללא קשר אם ראשי הישיבה מתנגדים או מעודדים גיוס בישיבה זו.
בלי כל קשר להסדר שהתגבש, נגשו כמה וכמה ישיבות לבדוק את מידת זכאותם ע"מ לנסות לקבל קצת 'חמצן' מתקציב זה. הדבר דומה לחסיד ששירת בצבא לפני עשור או עשרים שנה וכעת מבקש לקבל על כך נקודות זיכוי במשכורתו או הטבות אחרות כלשהן מבלי הבט על מעשיו כיום או מצב ילדיו בהקשר של גיוס.
אגב, למיטב ידיעתי אף אחת משלושת הישיבות שראשיהם הובילו את ההסדר עדיין לא

'זכה' לתקציב המוענק בעקבות התואר המבוקש.
שקרן, כל אחד יכול לגשת ולראות את התקציב של הישיבה בצפת (2013 בתקופת לפיד,
הישיבה בצפת קבלה 10 מיליון ₪ בזמן שלפיד הוריד את תקציב הישיבות ל 240 ₪ לבחור,
איך בדיוק קבלתם סכום כזה) זה בכלל לא דומה לאדם שנגש באופן פרטי לבקש כסף על
שנות שירות צבאי לבן מוסד שמשכנע את הבחורים שלו להתגייס לצבא כדי לקבל ע"כ כסף
אז מה בעצם טענת אלו שמנגדים להסדר זה?
חלק גדול מהמתנגדים בכלל לא מבינים או מאמינים בחשיבות העניין של 'קבוצה' ולא איתם דנים אנו. אתייחס ברשותך רק לטענות שבעיני הם ענייניות:
א. האם מותר לבחור ישיבה לאבד מעמד בן ישיבה בתמורה לנסיעה לרבי? – מבלי להיכנס ל'חסידישע הרגשים' שנסיעה לרבי זה מעל לכל וכו' יש כאן דבר שצריך לשים לב. לא מדובר על בחור ישיבה שמסתכן בגיוס אלא באדם בן 26 שבד"כ ובעז"ה רובם כבר נשואים ואפילו אחרי שנת כולל כך שמדובר על אברך אחרי כולל.
מה גם שכנ"ל לא מדובר ביוזמה של הורדה ממעמד אלא על מצב קיים ש600(!)

 תלמידים כבר הורדו, ועוד ועוד נוסעים לקבוצה ומאבדים מעמדם. האם אכן מותר לתלמיד להכניס עצמו לגדר שלאיבוד מעמד ובעצם להתחייב בגיוס בגיל 26? על זה חושבים ראשי הישיבות והרבנים שבהיות ומדובר על גיוס לאברכים אחרי שנה של כולל הרי שהתשובה היא חד משמעית – כן! נסיעה לרבי ושהייה של שנה תמימה מצדיקה את המהלך הזה.
חשוב להדגיש! מעיקר הדין אנו לא שונים מכלל הציבור החרדי שדוגל במעלת וחשיבות מעמד תורתו אומנותו אך אצלנו יש מעלה יתירה על כלל לומדי התורה והיא הנסיעה לשנת הקבוצה ובעקבותיה נאלצים אנו לשלם את מחיר ההתמודדות הזה שראשי הישיבות פועלים לצמצמו עד לגבולות המותר.
שאלה מה הגבול, אם קבוצה זה מעל הכל, האם מותר גם להוריד זקן בצבא כדי לנסוע לקבוצה, האם מותר להתערבב עם בנות בקורסים בצבא כדי לנסוע לקבוצה, האם מותר לחלל שבת בשביל לנסוע לקבוצה (בעיות אלו מתמודדים בחורים ואברכים חב"דים בצבא)

ב. חילול ה' מול הציבור החרדי – חילול ה' גדול יותר נגרם (אם אכן?) במצב כיום שבחורים מגויסים בהיותם תלמידי ישיבות.
ועוד ועיקר, ראשי הישיבות פעלו בזה בדיסקרטיות מלאה כבר כמעט שנה. לצערי היו אלו שחשבו שבמחאות ומכתבים (שנכתבו מבלי לבדוק ולברר מקרוב) הם ישנו את המצב בזכות זה זכינו לפרסום שאולי גם לטעמם של אי-מי גרם לחילול ה'.
וכאן המקום בו פונה הנני לאותם אלו שנוגע להם העניין ולכן יצאו נגדו בקול רעש גדול, ושואל: ראשית מה האלטרנטיבה שאתם מציעים – ביטול כל עניין הקבוצה היינו שתלמידים יוותרו על הדבר הנפלא הזה של שנה במחיצת הרבי? אז תאמרו זאת.
מאידך, אם אתם מאמינים שישנה אלטרנטיבה אחרת, אדרבה תפעלו עבורה. ראשי הישיבות יתמכו בה בכל פה, כפי שמדגישים בכל עת מצוא, ואף דאגו לוודא שהסדר זה לא ימנע אפשרות של זכאות לכל הסדר אחר טוב יותר.
אישית פניתי לכל העסקנים הנוגעים בדבר ושאלתי אותם האם חושבים שיוכלו לסדר היתר יציאה לשנת הקבוצה ואמרו לי שאין סיכוי. גם אלו שהיום צועקים שיכולים לסדר הנה הם בעצמם הציעו הסדר עד גיל 24 בטענה שאין סיכוי להיתר יציאה לשנה וגם לא חלקה.
כל פגישה שלכם דאגתם אתם לפרסם באתרי אינטרנט של חב"ד, אז אל איזה דיסקרטיות אתם מדברים?! 'מחאות בלי לבדוק' עשרות שיחות של הרב לנדא עם רבני חב"ד לא עזרו ללכת להסכם מטרוף זה המסיר מעמד בין ישיבה מהתמימים, כמובן אחרי שעסוקים כל היום לנוסע כל שבוע לקריה בת"א ללכלך על כל מי שמחב"ד מנסה לעזור לבחורים אז אל תתמם פתאום שאתה רוצה לעזור ומכון לשמוע.
ג.ישנם הרואים בכל עניין הצבא 'ערקתא דמסאני' – לא כך חושבים ראשי הישיבה ולא

הרבנים לא היום ולא בתשע"ב ולא כך רואים אנו בתורת ובמכתבי הרבי. בנוסף אין כאן שום כניעה לצבא, ולהיפך, הצבא מצדו עשה מאמץ גדול למצוא מתווה שיתאים לדרישה החד משמעית של ראשי הישיבה. יותר ממה שהצבא הציע דהיינו לקבל היתר יציאה או
פטור – זה כבר לא בידי הצבא אלא בידי הממשלה וזהו דבר שלא אפשרי כיום. 
סתם כך, לגלגל עיניים לשמיים ולצעוק זעקות שבר מבלי להציע פתרון מעשי בעוד למול עיניכם מאות בחורים מסובכים ואף מגוייסים זו לא מידת חסידות אלא בריחה מאחריות.
ואשרינו שראשי הישיבה והרבנים החליטו באומץ רב לגשת לפתרון הבעיה על אף הקושי
הרגשי הגדול שבדבר.
צער לי לאכזב אותך כל ראשי הישיבות חוץ מהשלשה שאתה מדבר עליהם, והר"מים והמשפעים בישיבות רואים בצבא  'ערקתא דמסאני' ויותר גרוע מכך. אפי' חלק גדול מהר"מים שעובדים אצלכם נגד כל ההסכמים האלו רק מפחדים לומר שלא יזרקו אותם
מהעבודה.

ד. נשמע גם הטענה הבאה: מדוע לא יצאו למלחמת חורמה נגד הגיוס הנ"ל בדרישה להיתר יציאה ל13 חודשים – הרי הצבא לא יכלא מאות בחורים בבתי הכלא שהינם מוגבלים בקיבולת שלהם?
ראשית כנ"ל, בדקנו את ההיתכנות החוקית וראינו שזה דורש חקיקה בכנסת ובימינו כאשר ישנו 'פוקוס' כזה גדול על נושא החרדים והצבא היה נראה לראשי הישיבה שעדיף להגיע להסדר מול הצבא ולא ללכת מול הכנסת.
שנית, הצבא לא מוטרד מכך שאין לו מקום בבתי הכלא, מספיק לו שהמשתמטים לא יוכלו לצאת מהארץ, לא יוכלו לעבוד באופן רשמי, ועוד ועוד… ואנו כמובן לא חושבים שזה הדרך שהרבי רוצה שיחיו החסידים בארץ הקודש.
ואחרון ועיקר, אחרי כל הרעיונות היפים ומלחמות החורמה שניתן לנהל, גם באם לא יכניסו את כל מאות התלמידים לכלא, עדיין ישנם תמימים רבים שעומדים על סף גיוס, או תחת צווי מעצר, מי לוקח את האחריות על אותם תמימים?! ויותר מכך מי ערב לנו שאף תלמיד לא יכנע ללחץ הצבאי?!
טעות מרה בידך, פעם נוספת אתה מוכיח על חוסר הבנה בסיסי בכל הנושא הנ"ל, הצבא בלחץ אדיר מכך שקבוצות חרדיות לא מתייצבים בלשכת הגיוס, ואין להם שום עניין לגרום לעוד קבוצה חרדית להצטרף לאותם אנשים, וביחוד לא את חב"ד, והם יעדיפו להסתדר עם חב"ד ולא ללכת למלחמה אם 600 בחורי חב"ד, ראה עמונאל 20 הורים שברו את בג"ץ הכנסת וכו', נשיא המדינה הסביר להם (לרשויות החוק) להירגע.

מהו פשר הבלבול השורר בקרב אנ"ש?
צר לי שנאלצנו להגיע למצב שחייבים להתייחס בריש גלי לכל הטענות. זה בהחלט לא מוסיף שום דבר לא לעצם העניין ולא לכבוד ליובאוויטש, אך לצערנו ישנם גורמים אינטרסנטיים מובהקים שראשיהם התנגדו 'לקבוצה' מאז ומקדם, ובהמשך כשראו שתלמידי התמימים מתעקשים לצאת החלו לפעול להשגת הסדר גרוע מזה שהושג כיום. אליהם חברו עוד כמה בעלי מחלוקת שמבלי לחקור ולשאול על אמיתת הדברים יצרו בלבלול בקרב הרבה אברכים חסידיים ולזאת נדרשתי בכתבה זו.  
קצת מצחיק לשמוע ממשפחת וילשאנסקי שיטיפו לנו 'על גורמים אינטרסנטיים' ו'על כבוד ליובאוויטש', אנשים שבכל מקום של חב"ד בארץ נדחפו וזרעו מחלוקת, נגד רבני חב"ד ונגד שלוחי חב"ד בכל מקום, איך אתה מעז לדבר על חילול ה' שאותם בוגרים שלכם עושים ב 770 חילול ה' שלא היה כמותו, פריצת דלתות בשבת, זריקת גמראות וספרי קודש על ראש הישיבה של קבוצה באמצע שיעור כללי ועוד.   
משהו לסיום?
בעיניי, המוטו שמלווה את ההתנהלות הוא כפי שהגדיר זאת אחד מרבני חב"ד – צריכים מסירות נפש לנסוע לרבי וצריכים מסירות נפש לצאת לשליחות או להמשיך בלימוד תורה. ואי אפשר לזה בלא זה! אין שליחות בלי שנה אצל הרבי ואין טעם ללימוד תורה
בלי ההתקשרות הנקנית אצל הרבי דווקא ע"י שנה תמימה…
והעיקר שבעז"ה תיכף ומיד נזכה כולנו להתגלותו השלימה של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח ואז לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד בלי מלחמות וממילא בלי צורך בצבא גשמי.
אתה מדבר כל הזמן על 'שנה תמימיה', ידוע שאחרי ג' תמוז הייתה אספת משפיעים בנושא קבוצה והבעיה של הצבא, ור' מנדל ע"ה אמר צריך לנסוע לקבוצה שנה תמימה במס"נ, והרב וילשאנסקי ר"י של צפת אמר גם חצי שנה מספיק אם אין ברירה (אז לא היה סעיף במשרד
החינוך של ישיבה מעודדת גיוס, אז שמענו סגנון אחר) כל הסיפור שלכם הוא שליטה בחב"ד, ואחד הדברים הוא שבחורים ייסעו ל 770 לעשות למשפחת הנדל וילשאנסקי את העבודה השחורה (להתבצר במשרדים, להדפיס ספרים, לזרוק ביצים, ועוד)
נמאסתם על אנ"ש בכל מאבקי השליטה שלכם, תמורת כבוד וכסף אין לכם שום בעיה לעשות הכל גם במחיר שילדנו ישרתו עם בנות בצבא ירידו זקן, יחללו שבת העיקר שחשבנות הבנק שלכם יתמלאו בכסף וכמובן תשלטו על חב"ד.
לא יעזור לכם במוקדם ובמאוחר זה יתפוצץ לכם בפרצוף!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.