רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 ביוני 2016

ה'שמד' של גפני והמאבק למען הקב"ה והאידישקייט של מנחם שפירא משכנעים אותי מדוע חייבים למנוע את התפקיד ממיכי אלפר

האם הם באמת מטומטמים ולא קולטים מה הם אומרים, אשאל אותכם, האם סגנות ראש העיר בחיפה לנציג חרדי זה או אחר הוא מאבק של 'שמד' כלשונו של משה גפני או מאבק למען הקב"ה ולמען האידישקייט כלשונו של מנחם שפירא?

כאשר בחור תמים שומע את הדברים הוא שואל את עצמו, האם מאבק פוליטי על כסא פוליטי כשההבדל הוא רק מי יישב שם חרדי זה או אחר, לא חלילה חילוני או יאיר לפיד, אלא בני אותה מפלגה 'יהדות התורה' זה מה שקובע 'שמד' או מאבק למען הקב"ה והאידישיקיט, ואם כן, מה כל כך נורא שמד?

היה זה לפני עשרות שנים הביאו לר' חיים עוזר מוילנא מכתב נגד לשון הרע לחתימה, שם היה כתוב שכל מי שמדבר לשון הרע חמור מאכילת חזיר. ר' חיים עוזר לא הסכים בשום אופן לחתום, וכשנשאל מדוע, הוא אמר אם באתם אלי לחזק את האיסור של לשון הרע אני חותם אבל אם אתם מחלישים את האיסור של אכילת חזיר אין לי כל ענין להיות שותף לזה, ונאלצו להוציא מן הנוסח את החלק הזה, בגלל הנימוק הזה גם רבנים אחרים לא רצו לחתום

האם משה גפני ומנחם שפירא אינם קולטים כי בדבריהם הם הופכים את ה'שמד' לדבר זול שאין כל סיבה לפחד מזה, האם זה באמת מאבק למען הקב"ה כסא של סגן ראש עיר, האם זה המאבק למען אידישקייט אם יישב על הכסא בליטנטל או מיקי אלפר?

איני חבר במפלגתו של ליצמן ואין לי כל קשר למפלגה האחרת, יותר נכון אין לי מניות לא בחלק הזה של יהדות התורה בחיפה ולא בחלק הזה, אבל כשאני שומע את גפני מדבר על 'שמד' ואת מנחם שפירא מדבר על מאבק למען הקב"ה ובעד האידישקייט, כאשר המאבק הוא מלוכלך ופוליטי ואין בו דבר וחצי דבר עם יהדות, מפני ששום דבר לא יקרה אם אלפר יהיה סגן ראש העיר או לא, המאבק הוא אישי בלבד ללא כל קשר לנושא מהותי, ואם אין לכם את טיפת ההבנה הזו, שבמאבק כזה לא משתמשים בלשונות כאלו, אז אתם האחרונים הראויים לייצג את היהדות החרדית

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.