הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר ליל
שמחת תורה שנת ה'תשנ"ב
סימן ב ,
ומזה מובן גם בנוגע לעבודת בני ישראל הנדרשת בשמחת תורה ,
והמשכה במשך כל השנה כולה , ובמיוחד בשנה זו – עבודה
שחדורה עם ענין הגאולה ומשיח , היינו , שהנהגתו של יהודי בכל הענינים בחיי היום -
יום שלו גם בזמן הזה תיכף ומיד לפני הגאולה – היא מעין
ובדוגמת חיי והנהגת בני ישראל בימות המשיח ממש , [ וזוהי גם ההדגשה המיוחדת בתקופה
האחרונה בהנוגע להלימוד דהלכתא למשיחא , ההלכות שנוגעות לחיי בני ישראל בזמן
הגאולה ] , אחד הענינים העיקריים לעתיד לבוא – הוא [
כמובא לעיל מהתניא ] שאז תהיה השלימות דאתה הראת לדעת כי השם הוא האלוקים אין עוד
מלבדו , בכל העולם כולו יתגלה איך שאין שום מציאות אחרת זולתו יתברך אין עוד מלבדו
, ובדוגמת זה נדרש גם בחייו של יהודי – שיחוש וירגיש בכל עניניו ממש
, שאין עוד מלבדו , זאת אומרת , מלבד זאת שהכוונה והתכלית דכל עניני העולם היא
אלוקות , ובמילא עבודתו היא באופן שכל מעשיך לשם שמים , ובכל דרכיך דעהו , אבל
ישנה מציאות של חול , מעשיך ודרכיך [ אלא – שתכליתם
הוא קדושה ] , אלא יתירה מזו , שעניני העולם עצמם הם אלקות , ובמילא לא נרגשת
מלכתחילה שום מציאות כלל , כי אין עוד מלבדו , ויש לומר , שזוהי ההוספה והחידוש
בהגירסא במשנה וברייתא אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני , לגבי הגירסא הנפוצה אני
נבראתי לשמש את קוני , אני נבראתי כולהו – מדגיש ,
שישנה מציאות
שנבראה , אלא שכל הכוונה והתכלית של בריאתה היא לא יותר
מאשר לשמש את קונו , אני לא נבראתי כולהו פירושו – שמציאות
של אדם כשלעצמה לא קיימת כלל
[ אני לא נבראתי ] , הענין
היחידי שישנו – הוא לשמש את קוני , - ועל פי
זה אולי יש לומר הביאור בהעיכוב המבהיל של הגאולה – שהוא מצד
זה שהיתה חסרה אצל בני ישראל שלימות בדרגת העבודה באופן דאני לא נבראתי אלא לשמש
את קוני , שדוקא על ידי זה מגיעים להגאולה אשר תהיה באופן זה
[ דאין עוד מלבדו ] , אבל
עכשיו כבר הוסר גם עיכוב זה , ובמילא הרי הכל מוכן לסעודה , סעודת לויתן ושור הבר
ויין המשומר בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש ,בברכת
התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.