רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

ווארטים


״השינוי, הוא הזדמנות, כי אם תמיד תעשה את מה שעשית,  תמיד תגיע רק לאן שהגעת...״

מישיבה בבני ברק שלחו בחור אחד להתרים גביר בניו יורק.
הבחור הגיע לגביר בצהריים בשעה שתיים, וראה שעל הדלת כתוב "תרומות רק בין אחת-עשרה לאחת".
הוא התחנן שיכניסו אותו, אבל ללא הועיל.
בצר לו קרא לגביר: "אבל אני גיסו של אלוהים !!!!"
ישר פתחו לו, נתנו לו לאכול, לשתות ותרומה מכובדת.
בתום הארוחה שאל אותו הגביר: "איך נהיית גיסו של אלוהים?"
ענה הבחור: "בבני ברק היו שתי אחיות. אחת אני לקחתי, את השניה - לקח אלוהים..."

אחד היו לו המון חובות שלא הצליח לפרוע.
כינס את כל בעלי החובות ואמר להם: דעו לכן שאני חייב לכולכם סכומים אדירים ואין לי שום דרך להחזיר אותם.
אבל, אני חסיד של רבי נחמן שאמר "אין יאוש בעולם כלל" ולכן איני מתייאש.
אבל אתם רבותי,
אתם לא חסידים של רבי נחמן.
אז אתם בהחלט יכולים להתייאש....

אלול ר"ת א'הוב ל'מעלה ו'נחמד ל'מטה. ביאר זאת הרב אברהם מני. שחודש אלול אהוב הוא למעלה, ובכך מגיע חמלה לעם ישראל הנמצאים למטה. גם מרמז שצריך האדם להשתדל בחודש אלול להיות אהוב למעלה ונחמד למטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.