רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 במאי 2015

על סדר היום


הקנאות הסאטמארית מטהרת טריפות - הם בימינו מכשילי הרבים
זה היה דרכם מאז ומקדם, כשרבה של קאשוי זעק כי סאטמאר מאכילה טריפות הם יצאו נגדו בחרב ובחנית, למרות שהוכיח כי המנקרים הסאטמארים אינם יודעים הלכות ניקור כמו שצריך וכי הם מכשירים טריפות דאורייתא, הם לחמו בו בכל הכח, ומדוע? מפני שאסור לומר כי הסאטמארים חלילה מאכילים טריפות, להם מותר לומר על כל האחרים למרות שהאחרים הרבה יותר טובים מהם, ויעידו השוחטים והמנקרים שלמשל שחיטת הרבנות הראשית היא פי אלף יותר מהודרת וטובה מן השחיטה הסאטמארית, אבל לסאטמארי לאכול מן הרבנות אין עבירה גדולה מזו, ואילו סאטמארים אוכלים טריפות ממש וכלל לא מפריע להם

האחוז הנמוך של 'גלאט' היתה תמיד בעוכרי בעלי העסקים בשחיטה
ברור למה בעלי העסקים רוצים אחוזים גבוהים של גלאט, מפני שזה מוזיל להם את הבשר, הם מחפשים שוחטים בודקים ומנקרים שמכשירים את האסור מי שמעלימים עין מי שעושים הכל על מנת שהאחוז יהיה גבוה, ומסלקים כל מי שהוא קצת יותר הערליכער ולא רוצה להכשיר את מה שטרף בודאי או ספק טריפות, שאז גם אם זה כשר מה שבטוח שזה כבר לא גלאט, ככה נותרים בשחיטה שלהם כל היצורים המפוקפקים, מי ששחיטתם טריפה, ואין זה פלא איך זה בחדשים האחרונים האחוזים של גלאט בשחיטה הסאטמארית כל כך גבוהה, ויש האומרים כי אף פעם בהיסטוריה לא היה כל כך הרבה גלאט כמו עכשיו, בגלל אלו שצעקו ולא נתנו להתיר כבר אינם שם סילקו אותם מן המקום

האהרוני מתיר בטרם הוא הגיע למקום לבדוק ולא שמע את הערליכע שוחטים
הסקאנדל הכי גדול בענין זה של כשרות הבשר, שהאהרוני במקום שימתין ויאמר כי עליו לשמוע את כולם כולל השוחטים והבודקים הטוענים כי זה טריפות, הוא מתיר עוד בטרם שהיה במקום בטרם ששמע, מעשה שכזה, הוא כל כך חמור מפני שזה מוכיח כי יש לנו עסק עם שקרנים ולא עם מי שעשו בטוח כי אוכלים כשר. האהרוני בשבת דיבר על המצב הזה ואמר כי הוא לוקח את האיסורים עליו, וציוה על אנשיו לאכול למרות הרינונים כי זה טריפות, ורק לאחר שאמר מה שאמר הוא נסע לבדוק, והשאלה היא, איך הוא יכל להתיר בטרם שכלל שמע את אלו שצועקים שהבשר של סאטמאר טריפות, זה מוכיח כי הוא נגוע בענין, ואינו מוסמך יותר בכלל להכריע בשאלה הזו של האם זה כשר או לא, ובודאי שזה לא גלאט כשיש מי שטוענים כי הבשר טרף

'גלאט' פירושו שהכל מסכימים שזה כשר ולא היו שאלות כלל
כאן צריך להבין את הבעייתיות של הענין, ועד להיכן מגיעה ההונאה, עד לפני ארבעים שנה כלל לא ידעו מה זה 'גלאט' זה דבר חדש שהמציאו מי שביקשו לעשות כאן כסף, בעבר ידעת כשר או טרף, לא היה דבר כזה אמצע. אז באו והמציאו, 'גלאט' שפירושו שלא היתה על הבשר הזו שאלה כלשהי זה הלך 'חלק', לכאורה בשר עם ביטוח אין כל צורך לדאוג האם זה כשר או לא. אבל מה שבטוח, שאם יש מי שטען על הבשר הזה שזה לא טוב, גם אם נניח שהיה רב שהכשיר וטען כי זה כשר, זה כבר לא 'גלאט' מפני שזה לא עבר חלק. אבל היום קורה משהו מדהים ולא ייאמן, מוכרים 'חלק' את מה שכלל לא חלק, מפני שהערליכע שוחטים זועקים כי הבשר ההוא טרף יש בהן שאלות רציניות, ומיעל מארט שבהכשר סאטמאר מוכרת את הבשר הזה כ'גלאט'

הם טענו בעבר כי הם הכי מהודרים מתברר כי הם הכי גרועים בשוק הבשר
כבר מזמן ידענו זאת, אבל בניגוד לעדה החרדית בירושלים ששם הרבנים לפני שישים ושבעים שנה הודו כי השוחטים של הרבנות טובים יותר ולמרות זאת אוכלים מן העדה החרדית מפני שמדובר בשחיטת הקהילה, הסאטמארים לא קיבלו את הגישה הזו, הם טענו כי השחיטה שלהם מהודרת יותר משל האחרים כולל הרבנות, דבר שלא היה נכון, אבל לפחות הם ניסו לעשות רושם כזה. אסור לשכוח כי מי שלחמו נגד השחיטה שלהם היו רבנים חרדים, רבה של קאשוי לא אכל כל חייו בשר בגלל מה שהוא ראה בשחיטת סאטמאר זה זעזע אותו, ויצא בקול זעקה גדולה ומרה שמכשילים את הרבים, במיוחד בניקור, בשעתו המנקרים לא היו טובים, הכשילו אלפים בחלב דאורייתא. אבל אהרן טייטלבוים שאז היה רבה של מונרו עדיין לא היה אדמו"ר לחם בכל כוחו נגד רבה של קאשוי צעק לעברו 'עפרא לפומיה' על זה שהוא מחה נגד השחיטה של סאטמאר וקבע כי הניקור של סאטמאר לא טוב. ומה מתברר, כי רבה של קאשוי צדק בכל השנים, ועתה גם מי שעבדו בשביל האהרוני וסאטמאר בכל השנים אומרים כי השתלטו על המשחטה סוחרים שכל מעיינם הוא לעשות כסף, זורקים כל מי שאומר על משהו שזה לא טוב או מטריף, ומחזיקים רק את הקלים את מי שמכשירים טריפות ממש, ומבטיחים לעצמם ככה את משרתם

השוחטים היראים זועקים וקוראים לגזוז את זקנו של האדמו"ר האהרוני לאחר מה שאמר בשבת
מי שהיו המומים יותר מכל הם השוחטים היראים לאחר ששמעו מה אמר האהרוני בשבת בשיעורו על פרקי אבות, הם האמינו כי הוא יאמר כי הוא לומד את הנושא יבדוק יישב עם השוחטים ויודיע מה החליט, הוא לא יקח על עצמו אחריות של אכילת טריפות, אבל במקום זאת הם שמעו איך שהוא לוקח על עצמו את כל העבירות של טריפות, הוא אמר כי על אחריותו אפשר לאכול ולא לשמוע לכל הרינונים, הוא חשש שיידעו את האמת, ולכן החליט לצאת למלחמה להכשיר את האסור והעיקר שחלילה לא יוציאו לעז על הבשר שלו, כאשר במציאות אחרי שבת הוא כבר מיהר למקום, הוא הבין כי הוא בצרה גדולה הציבור לא קונה את הדברים האלו. אבל על עצם העובדה שאדמו"ר יכול לומר לציבור שלו תאכלו טריפות והעבירות עלי על זה יש לגזוז את זקנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.