רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 במאי 2015

אם לרבי'ס מותר לצפצף על בתי הדין באיזה חוצפה מעיזים בתי הדין לרדוף את האיש הקטן?

איני צד בסכסוך הזה, אבל עוקב אחר הנעשה במחלוקות הכלל ציבוריות, רואים דברים שתסמרנה שערות ראש, בין היתר איך שרודפים יהודים שאינם רוצים לפנות לבתי דין מפני שקשה בימינו למצוא דיינים הגונים, אין כמעט מי שלא יצא עליו שם רע

בנוסף, כשהדין תורה עם מי שהוא מראשי הקהל או מן הרבנים או מבניהם, הדיינים אין בכוחם לעמוד בלחצים, אז מה הם עושים, מאיימים על האיש יורדים לחייו מוצצים את דמו ולוקחים ממנו כל מה שרק יכולים

והנה, במונסי נמצא רבי ששמו הרב הצדיק רבי מיכל לייבאוויטש שליט"א המכונה ניקלשבורגער רבי, ולחסידיו קוראים 'מיכליסטן', הוא ניהל מלחמה קשה עם בעלי מוסד, ופנה לערכאות של עכו"ם, בעלי המוסד הזמינו אותו לדין תורה והוא לא ציית טען כי יש לו היתר לפנות לערכאות לא רצה לשמוע מדין תורה כלל, והנה עתה ניצח בערכאות והגיעו אנשי ההוצאה לפועל וגירשו את מנהלי המוסד והעבירו את המקום לידיו של הרבי

כשיש על מישהו כתב סירוב, אסור להכניסו לבית הכנסת, מנדין אותו מגרשים אותו אינו מוצא מקום בציבור, אבל הרבי הזה מוזמן לכל מקום ויושב למעלה איש לא מנדה אותו למרות שיש נגדו כתב סירוב. מדוע האיפה והאיפה?

הדין וההלכה אינו שוה לכולם, אם אתה גבר אלים וכוחני מי שמפחדים ממך, או שיש לך ציבור מותר לך לעבור על כל התורה כולה, ואם אתה יהודי פשוט, ירמסו אותך.

הרבי המכליסט פנה לערכאות של עכו"ם נגד בית דין, ואין מי שימחה או שיעשה לו משהו, ההיפך, הוא ניצח וחוגג

ועכשיו לצד השני של הענין, כל צד בדין תורה מעדיף על פי היכן שמצבו טוב יותר, יש הרבה עניינים שבדין תורה טוב יותר ויש מה שבערכאות טוב יותר על פי חוקיהם וכל אחד נוטה לפי איך שהוא חושב שינצח, רבי מיכל לייבאוויטש האמין וצדק כי בבית המשפט של הגוים הוא ינצח, בדין תורה מצבו היה פחות טוב, והא ראיה שלא רצה ללכת לשם, עכשיו האם הוא כרבי מותר היה לו לקחת שיקולים כאלו בחשבון, או שמא היה עליו להוכיח כי הוא צדיק וישר רבי שעושה על פי דין והלכה למרות שזה לא טוב לו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.