רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 באפריל 2015

ר' ישראל נגד השטריימלאך החדשים טוען כי הם גבוהים מדי - ומה עם השטריימל שלו?

מאת וויזניצער

ראשי פרקים משיחת קודשו של מרן רבינו שליטא במעמד פתיחת הזמן לתלמידי ישיבות גדולות בכפר סיטרין :
כבר מזמן לא יצא לי לשבות יחד עם בחורי החסידות שבת שלמה מלאה חסידות, ומאוד מאוד נהנתי מזה, בניי היקרים כך היה סבי בעל האמרי חיים זיע נוהג לכנות את הבחורים, ולכן אני גם אומר בניי היקרים לי מאוד אני מדבר לטובתכם למען הצלחתכם ברוחניות, הנני מבקש מעומק ליבי שלכל בחור יהיה חבר נאמן ומורא דרך שיוכל להוציא מה שיש על לבו, בחור שלומד בישיבת ויזניץ צריך לדעת מה זה בחור חסידי, בחור חסידי לא עושה עסק מלבוש, וודאי צריך ללכת כמו בן אדם ומכובד, אבל יש בחורים שמשקיעים במשקפיים נעליים, קונים לחתונה קפטענס מודרנים, זה לא דרך של בחור חסידי, בפרט היום נושא השטריימלך מזמן רציתי לדבר ע"כ כעת יש לי הזדמנות, זה פשוט קטסטרופה, היום השטריימלך כבר נראים כספודיק, בטוחני שאם הבחורים יבקשו מהמוכרים שלא יעשו כאלה שטריימלך, הם עצמם יפסיקו להציע כאלה שטריימלך, כמו"כ בחור צריך לדעת שצריך לאכול טוב, היום גם ניהיה שבחורים עושים עסק מן האוכל. כבר בזמני כבחור הייתי נכעס על בחורים שלא אכלו כי לא היה לטעמם, אוכלים כי צריך כח לעבוד את השי"ת, כמו"כ צריך בחור לישון טוב ולא לסגף את גופו, צריך לשמור על הגוף, ובזמן הנותר צריך להשקיע בים התלמוד, ספרי מוסר וחסידות, כי בלעדי מוסר וחסידות זה כמו סטודנט, רק על תלמוד, האמרי חיים היה אומר מי שטעדירט אויף תלמוד, צריך ללמוד מתוך טהרה ויראת שמים, צריך לשמור על מה שמכניסים לפה ועל מה שמוציאים, בחור היום חי בלי דאגות הכל עושים לו, והוא צריך לנצל את זה, לא לחיות בהבלי הפוליטיקה והחדשות, חדשות רחוב, חדשות של חסידיות ועוד, ופשוט הוא שלבחור אסור להיות מכשיר פסול אני מאוד מקווה שאין אצלינו בישיבות דברים כאלה, מאוד מבקש אני מכל החתנים ואלה שבעז"ה יהיו ללכת רק למדריכים מאנ"ש זה מונע המון בעיות אחרי החתונה ולא אפרט, ואם ההורים מרגישים שיש מקרה חריג שיבואו לשאול אותי, בלי אישור ממני אין רשות לצאת לאחרים, צריך להסביר את זה להורים בעדינות לא מתוך חוצפה ח"ו, עוד נושא ברצוני לעורר הייתי מעורב לאחרונה בכמה שידוכים משתי הישיבות שבחורים נתנו מידע שלילי, אסור לעשות כך, אם מדובר בבחור טוב כמובן שצריך לשבח אבל אפילו אם מדובר בבחור בינוני צריך לדבר חיובי ולשלוח לברר אצל הצוות שגם הם צריכים סיעתא דשמיא מה לענות, על זה מדובר הפסוק כי באפם הרגו איש, מאוד הייתי נהנה אם כל הבחורים היו משתתפים בחבורה שהקמתי, שלא יהיה חבורה כי כולם יהיו שותפים בו, תסבו לי מזה המון נחת, כמו"כ כעת לפני ל"ג בעומר באים לשאול אם לנסוע או לא
אצלינו ידעו שלא נוסעים, חתן שמתחתן מיד אחרי שבועות יכול לנסוע ביום ראשון, או באופן חריג ביום שישי בצהרים לשבת אז בדרך כלל הבעיות פוחתים, השם יעזור שתשכילו לקנות ברוחניות מן השבת הזו, ומן הזמן הבא עלינו לטובה, ובקרוב נזכה לקבל פני משיח צדקינו בב"א, אין לי כעת זמן לקרוא את כל הכוללות קוויטל אני אקרא בבית בע"ה

הערת המערכת:
ומה עם השטריימל של ר' ישראל האם לא הוא זה שמהווה דוגמא רעה, בעבר השטריימל שלו היתה פחות מחצי מהגובה הזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.