רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בינואר 2015

הגימטריא של טו"ב

פרשת השבוע ויחי מאת כ"ק אדמו"ר מוהרא"ש שליט"א

השבוע פרשת ויחי,  והפרשה מלמדת אותנו למצוא חיים טובים גם בתוך כל המצרים שלנו, שזהו ויחי יעקב בארץ מצרים שבע עשרה שנה, שבע עשרה הוא הגימטריא של טו"ב, כי הקדוש ברוך הוא מיטיב לנו תמיד בכל יום ובכל עת ובכל שעה, והעבודה שלנו צריך להיות למצוא את הטוב שיש בכל דבר, על דרך הכתוב (תהלים ד') בצר הרחבת לי, שגם בתוך כל הצרות, הקדוש ברוך הוא מרחיב לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סי' קצ"ה), ולכן בפרשה זאת שאנחנו מסיימין חומש בראשית, במילים "ויושם בארון במצרים" כולנו צועקים ואומרים "חזק חזק חזק ונתחזק",שאפילו אם אני נמצא בתוך ארון במצרים, ובתוקף הדחקות חס ושלום, גם שם אני צריך להתחזק מאד, ולמצוא הקדוש ברוך הוא, וזה הקדמה נפלאה לימי השובבי"ם הקדושים המתחילים מיד אחרי שבת זו, כי אז הזמן מסוגל לתקן את הכל, אפילו הירידות הגדולות ביותר, ולעשות התחלה חדשה בחיים, יעזרנו הקדוש ברוך הוא לקבל ימים אלו בקדושה וטהרה גדולה, ולתקן בהם כל מה שאנחנו  צריכין, אמן כן יהי רצון. 
להמשך נא להכנס כאן:

י' בטבת, יומא דהילולא של מוהרנ"ת ז"ל

א. היה זריז נפלא בכל דבר – בין בגשמי ובין ברוחני ושנא מאוד מאוד
את העצלים.
ב. תמיד אחז את המורה שעות (השעון) לפני עיניו, והיה חוטף בכל
שעה ושעה איזה טוב, לא הניח את השעה שתלך לריק, חס ושלום.
ג. היו לו שיעורים קבועים כסדרן בכל חלקי התורה הקדושה והתמיד
בהם תמיד – בין בשבתו בביתו ובין בלכתו בדרך.
ד. זכר תמיד את יום המיתה, ובפירוש אמר: אחר הסתלקות רבנו ז"ל
נשתנה כל מהלך מחשבתי, ובכל יום ובכל שעה חשבתי רק על זה,
שאהיה צריך להפשיט את גופי וכו'..
ה. חידש בכל יום ויום חידושין דאורייתא על פי ההקדמות של רבנו ז"ל
(ומוהרא"ש כתב פעם: אם אינכם יכולים לחדש, ראו על-כל-פנים
לרשום בכתב אמת מה שאתם זוכים לשמוע, כי יבוא זמן ויהיה
מאוד מאוד יקר).
ו. מסר נפשו למען הפצת דעת רבנו ז"ל בעולם: הן בהפצת ספרים והן
בדיבור לדבר עם אחרים מעצותיו הקדושות של רבנו ז"ל.
ז. הייתה בו מידתו של רב (עיין רש"י נדה כד, דיבור המתחיל: 'שימי
את') שאף פעם לא הסתכל חוץ לד' אמותיו, ואפילו בביתו סגר את
הוילונות, ואמר: "הסתכלות אחת פחות בעולם הוא טוב יותר".
ח. היה מאוד מאוד שפל בעיני עצמו, ומקבל את כל האדם בסבר פנים
יפות.
ט. היה סבלן נפלא, ואף שביזו אותו בחירופים וגידופים, ושפכו דמיו
כמים, אף-על-פי-כן שתק, ולא ענה למחרפהו ומגדפהו שום דבר.
י. אף שהיה למדן ומקובל וצדיק גדול, אף-על-פי-כן לא החזיק
טיבותא לנפשיה, והתנהג בתכלית הפשטות, והיה מאוד מאוד
מעורב בדעת עם הבריות, עד שהיה קשה לעלות על הדעת, כי
האדם הזה הוא משכמו ומעלה, דבוק בו יתברך בדבקות עצומה,
וזכה לטייל ולהיות בכל חלקי התורה הקדושה. כל-כך היה נעלם
ונסתר כל ימי חייו מאנשי העולם בכלליות ומאנשי שלומנו
בפרטיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.