רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 5 בינואר 2015

ההסבר לפרשת פרסטר - הגבאי והרבנית אינם חסידי הרבי הם יודעים את האמת

רבים וטובים שואלים ומבקשים להבין איך קורה דבר כזה, אצל אדם שלכאורה מצליח וטוב לו, יש לו הכל, שלום בית, משפחה יפה, הכל דופק כמו שצריך, פרנסה מצויינת, מעמד חברתי, ובקהילתו מן החשובים, הוא כיהן כמנכ"ל מרכז בעלזא, היה מן הקרובים ביותר לאדמו"ר, לכאורה אחד כזה צריך לשגשג ולהתחזק בחברה, ובמקום זה אנו מוצאים שדוקא אצלו חלה ירידה גדולה עד כדי שהחליט לעזוב את הכל

אם זה היה קורה רק לו לא לאשתו, והיה בשל כך עוזב את הבית היה קל יותר להבין, אותו דבר אם היא היתה עושה כך, מפני ששומעים שמי באיזה יום מתעורר עם שאלות אין לו תשובות ומחליט לעשות צעד כזה, אם כי רוב רובם שנקלעים למצב הזה מחזיקים אותו בבטן לא מדברים וממשיכים לחיות בשקר. במקרה הזה כמו בעוד מקרים כאלו אנו מוצאים שהמשפחה כולה קמה ועוזבת ופורשת ויש להם את האומץ למר את האמת כמות שהיא, גם אם היא לא מובנת לרבים וטובים שבמקרה זה שואלים הרבה שאלות עליהם

לכן, אשתדל כאן להסביר את הבעיה מתוך ראיה שלי, מדוע זה קרה לו, והיכן הסכנה הגדולה דוקא בחברה החרדית ודוקא אצל מי שקרובים למי שמכונים אדמורי"ם ראשי ישיבות גדולים ועוד כינויים כאלה, מדוע דוקא הם יהיו הראשונים לפרוש לפני יהודים תמימים שרחוקים מאוד מן הדלתות הגבוהים ולא יודעים מה קורה שם

אפתח בסיפור ששמעתי מפיו של הגאון רבי שמחה ווסרמן בנו של רבי אלחנן לפני ארבעים וחמש שנה, סיפור שלימד והדריך אותי איך להסתכל על רבנים גדולי תורה ונתן לי את החוזק מדוע לעשות את ההיפך מפרסטר דוקא להתחזק הרבה יותר תוך כדי ידיעה ברורה כי אנו חיים בעולם השקר, וכי אלו המכונים 'גדולים' ואדמורי"ם הם השקר, ואסור ללמוד מהם וממעשיהם

וכך סיפר רבי שמחה, היה זה לפני הכנסיה הגדולה הראשונה, הוא שמח שמחה גדולה היה בטוח כי יסע עם אביו לכנסיה, אבל יום לפני הוא נקרא אל אביו שאמר לו כי יש לו שליחות מאוד דחופה וביקש כי יעשה זאת, היתה זו נסיעה של כמה ימים, וידע כי הוא כבר לא יסע עמו לכנסיה הגדולה.

לקראת הכנסיה השניה הוא היה בטוח כי הפעם הוא נוסע, ושוב יום לפני כן אביו קורא לו ושוב יש לו שליחות דחופה, כאן הוא לא יכל להתאפק ושאל את אביו האם הוא עושה לו את זה בכוונה הוא לא רוצה שהוא יהיה בכנסיה הגדולה, ותשובת רבי אלחנן היתה 'איך וויל דו זאלסט בלייבן א הערליכער איד' - אני רוצה שתשאר יהודי ירא שמים ועדיף שלא תהיה שם

שמעתם, להסתובב בין הגדולים בכנסיה הגדולה זו מה שמרחיקה מיראת שמים בעיניו של רבי אלחנן, וההסבר הוא מאוד פשוט, מרחוק אתה בטוח כי מדובר בצדיקים וקדושים מי ששומרים על הפה, כל מילה מדודה ושקולה התנהגותם היא מיוחדת גבוהה ועליונה, ופתאום אתה מוצא בעלי תאוה ושררה מי שלוחמים על כל טיפה של כבוד, מדברים בצורה מעליבה וגסה ועושים דברים שמתאימים לעסקנים ופוליטיקאים מן הדרגה הנמוכה ולא למי שמכונים צדיקים וקדושים

אימרה ידועה היא, כי גבאי ורבנית אינם חסידי האדמו"ר, ומדוע? מפני שהם יודעים את האמת במי מדובר

זה ההסבר שלי מדוע אותו פרסטר החליט לפרוש מן החיים החרדים, הוא היה יותר מדי קרוב לרבי מבעלזא וראה את מה שאסור לראות. לא בחינם מרחיקים את האדמו"ר מעיני החסידים, מפני שאם הם היו יודעים את האמת על כל מעשיו התנהגותו ודיבורו, רוב רובם כבר מזמן לא היו יהודים חרדים

זה לא רק בעלזא, זה קורה בעוד מקומות, ואין זה פלא מדוע כל כך הרבה פורשים מן היהדות לא רוצים עוד להאמין, הם אומרים אם בארזים זה כך, אז מה רוצים מהם מדוע שהם יהיו יותר טובים ואומרים שלום לשמירת תורה ומצוות

עצה טובה לכל מי שרוצה שילדיו יהיו יהודים ירא שמים, תרחיקו אותם מן המכונים גדולי תורה, שיהיו מה שיותר רחוקים מהם, זו הערובה הכי טובה בימינו להבטיח את קיומם הרוחני

חיים שאולזון

2 תגובות:

  1. מה שפרסטר מספר כאן אינו נכון.
    הוא לא היה קרוב לאדמו"ר בשום תקופה בחייו.
    הוא לא מצליחן. ההיפך הוא הנכון. אדם שהיכן ששם יד נכשל.
    הסיבה שהגיע לאיזו שהוא מישרה קצת מכובדת זה בגלל שאביו קרוב לאדמו"ר וסידר לבנו המסכן ג'וב, מנהל ה"מרכז העולמי" לא מרכז מוסדות בעלזא. וגם כאן נכשל בגדול. זה שבא אחריו הצליח לבסס את המוסד הזה כראוי.
    מדובר באדם תמהוני. נוכל סידרתי. מגלומן בעל שיגעון גדלות. אין לו מה למכור. כל מי שיחבור אליו יפול בפח

    השבמחק
  2. אתה חריף (מדי ) כדרכך.

    יש עדות של שי עגנון על ההערצה של אשתו של הראיה קוק אליו.
    יד עדות של ביתו של הרב מאיר חדש על יחסה של אמה לרב חדש.
    אני שולף מהזיכרון עדויות ממקור ראשון - לכן דבריך הם הכללה מסוכנת.
    ואם תאמר שהללו לא היו חסידים - מה תאמר על האדמור מקלויזנבורג , פיאסצנה.
    אל תערבב "גדול" עם גדול.

    מעשיה חסידית ( שמעתי מליטאי) :
    שני גבאים של רבי מדברים ואחד אומר לשני : אתה יודע - אני ואתה האנשים החשובים
    בעולם !
    למה ?
    מכל שבעים אומות - הכי חשובים ישראל.
    מתוך ישראל - הכי חשובים החסידים !
    מתוך החסידים - הכי חשובה - החסידות שלנו ! פשיטא !
    בתוך החסידות שלנו הכי חשוב הרב'ה.
    אבל אני ואתה הרי יודעים מי זה הרב'ה !

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.