רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

ר' ישראל נוקם באביו ומוחק את מנהגיו

בויזניץ לא יודעים איך לאכול את זה בכל ים סיפור אחר, והשאלה היא האם הרבי ה'ישועות משה' לא ידע מה שהוא עשה עד כדי שצריכים לשנות את דרכיו ומנהגיו, אבל כאן דוקא נשבח את ר' ישראל כל מי ששאל אותו למה הוא עושה כך הוא השיב היום אני בעל הבית וככה אני רוצה

אמש כשהגיעו להדלקת הנרות בויזניץ החסידים היו המומים, הם רגילים שפותחים בשיר של אונגר 'לעשות רצונך' ככה נהג ה'ישועות משה' בכל השנים גם ולמרות שאותו אונגר עזב אותו והלך עם ישראל הוא המשיך לשיר את השיר, ובמקום השיר הזה שרו את השיר של יענקי דסקל 'ויהי נועם', ולא סתם, בעבר את השיר של אונגר שרו כמה דקות בלבד ואילו את השיר ויהי נועם שרו איזה עשר דקות, ר' ישראל רצה שהכל יראו ויידעו כי הוא משנה מדרכי אביו ומנהגיו

עוד לא הבינו החסידים, אונגר הלך עם ר' ישראל בכל השנים ועכשיו ככה הוא עושה לו, האם מגיע לו פגיעה שכזו?

אבל אם חשבתם כי זה הדבר היחיד, אז ראו מה ר' ישראל עשה לפני כמה ימים בכ' כסלו ביארצייט של האמרי ברוך, המנהג הוא שביארצייט הרבי נכנס עם קפטן שחור, ככה נהג ה'ישועות משה' כשהסביר שיארצייט זה ענין אחר ולא מתאים להכנס עם קפטן צבעוני, ואכן ר' ישראל שמר על המנהג הזה עד לפני שבוע כאשר נכנס לטיש של היארצייט עם קפטן צבעוני, העירו לו שאולי שכח ובטעות חבש את הקפטן הלא נכון, והוא ענה אני יודע טוב מאוד כי היום יארצייט ומה נוהגים, ככה אני רוצה וככה אני עושה ומי שלא רוצה יכול לקום וללכת היום אני בעל הבית ואני עושה איך שאני מבין

תגובה 1:

  1. כל העניין הזה של הקפטנים הצבעוניים משונה מאוד. נראה שהרבה'ס מחליפים שמלות כמו נשים.איזה קדושה יש בזה??

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.