שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת נח שנת ה'תשנ"ב
סימן יב ,
על פי זה מובן ,
שכשעושים חשבון צדק בסיומו של השבוע הראשון לעבודה בעולם בשנת ה'תשנ"ב , היה
תהא שנת נפלאות בה , ובאים למסקנא שאין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו [ כנזכר
לעיל סימן ט ] – צריך הדבר להתבטא בתוספת זהירות והידור בקידוש לבנה , שהם עתידים
להתחדש כמותה , בגאולה האמיתית והשלימה על ידי דוד מלכא משיחא , דוד מלך ישראל חי
וקיים , ובפרטיות יותר , לכל לראש – להזהר ולהשתדל יותר בקידוש לבנה , בבגדים
חשובים ונאים , ברחוב וברוב עם הדרת מלך , גם באותם מקומות שעד עתה לא הקפידו על
זה [ לפי שדרים בין הגוים ] , כולל גם הזהירות בנוגע להזמן דקידוש לבנה – שמצינו
בזה חילוקי מנהגים , אחר ג' ימים למולד , אחר ז' ימים למולד , ובמוצאי שבת , אם
ליל מוצאי שבת הוא קודם י' בחודש , , אבל אם הוא אחר כך אין ממתינין עד מוצאי שבת
, שמא יהיו ב' לילות או ג' או ד' עננים ולא יראו הלבנה ויעבור הזמן , ובפרט
במדינות שרגיל יותר שהשמים מכוסים בעננים , ובפרט בימות החורף – ונהרא נהרא ופשטיה
, ובכל מקום ומקום לפי ענינו [ ובמקום שיש שאלה וספק יעשו כהוראת רב מורה הוראה
שעל אתר ] , ועוד ועיקר – קידוש לבנה מתוך כוונה מיוחדת למהר ולזרז ולפעול תיכף
ומיד ביאת דוד מלכא משיחא , על ידי הוספה בדרישה ובקשה על הגאולה , כסיום וחותם
קידוש לבנה , ובקשו את השם אלקיהם ואת דוד מלכם אמן ,
סימן יג ,
ויהי רצון שעוד
לפני קידוש הלבנה דחודש מרחשון – ובפרט בשנה זו שכיון שחשון וכסלו שניהם מלאים ,
ישנם שלשה חדשים שלמים
[ תשרי
חשון כסלו ] בהמשך אחד , שעל ידי זה נעשית חזקה בהתחלת השנה על שלימות החדשים ,
שרומזת על השלימות דבני ישראל שעתידים להתחדש כמותה – יתקיים בנו מקרא שכתוב ובקשו
את השם אלקיהם ואת דוד מלכם אמן , ביאת דוד מלכא משיחא תיכף ומיד ממש , ובפשטות –
שתיכף ומיד מתקיים הציווי שקורין תיכף בזמן המנחה , לך לך גומר אל הארץ אשר אראך ,
לארצנו הקדושה , כיון שלזרעך נתתי את הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת
את הקיני ואת הקניזי ואת הקדמוני וגומר , ארץ עשר אומות , ובארצנו הקדושה עצמה –
הלוך ונסוע הנגבה , לצד ירושלים , , הר המוריה , ושם גופא – אל מקום המזבח שמקומו
מכוון ביותר , ושם נעשה לפניך , , כמצות רצונך , כולל גם השלימות דקידוש לבנה
באופן שמקבלים פני שכינה – יראה אל אלוקים בציון , ויתירה מזה , יראה גומר אל פני
האדון השם , כולל גם היחוד דשם השם ושם אלוקים שמודגש בקידוש לבנה [ כנזכר לעיל
סימן יא ] , השם הוא האלוקים , ובעילוי אחר עילוי שבע פעמים השם הוא האלוקים
שאומרים בנעילת יום הכיפורים [ לאחרי אמירת שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד פעם אחת
, וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד שלש פעמים ] –
[כ"ק
אדמו"ר שליט"א הכריז בניגון המקובל]
השם הוא
האלוקים , השם הוא האלוקים ,השם הוא האלוקים , השם הוא האלוקים , השם הוא האלוקים
, השם הוא האלוקים , השם הוא האלקים , לשנה הבאה בירושלים !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.