רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

זמן שמחתנו! שלשה ימים של רוחניות

אני חוזר על הדברים שוב ושוב מפני שעבורי אין שמחה גדולה מזו שאני יכול להתנתק מן העולם כולו שום דבר לא מעניין אותי, מקדיש את כל שלשת הימים לדבר אחד ויחיד רוחניות, כל מה שאני עושה מן הרגע הראשון עד האחרון שבו אני משתדל להפיק ממנו את המקסימום האפשרי

לא בכל שנה אנו זוכים לשלשה ימים, השנה זכינו לכך, שלשה ימים ברציפות ניפרד מן העולם שבו אנו שרויים, השנה יש לנו את זה כמה פעמים ואני שמח, עבורי זו מתנה, גם השבת שבאה אחר יום טוב היא נעלה יותר מפני שנכנסים אליה עם כוחות מלאים ולא עייפים והרוגים משבוע מלא של עבודה, ועל כולם מדובר בחודש השביעי

לאחר הימים הנוראים שעברו עלינו ועל כל עם ישראל, בהם עמלנו קשות, התפללנו עשינו כמיטב השתדלנו לפחות, הגענו לזמן שמחתנו, ומה שמשמח אותי שאני יכול לשבת וללמוד לקרא ולהתרכז מבלי שהטלפון עוצר אותי באמצע ומפריע לריכוז. קללה גדולה הביא עלינו הקדוש ברוך הוא בשנים האחרונות דרך הטכנולוגיה המתפתחת, הוא לקח מעמנו את הזמן ובעיקר את הריכוז, הפכנו להיות עבדים לדברים הגוזלים את זמנינו, וגם אם נכון שאפשר להפיק מהם תועלת, יש בהם גם פגע רע יותר מדי ממה שהיה מספיק עם הרבה פחות

חכמת החיים היא להפיק מכל רגע את המקסימום האפשרי, חיים לא נמדדים במספר השנים שאתה חי אלא במה שהפסקת. הסברתי פעם מדוע ביהי רצון של שבת מברכים - אלו שאומרים זאת, זה לא בכל הנוסחאות - מבקשים 'חיים ארוכים' קשה להבין לבקש בחודש אחד חיים ארוכים, אבל הענין הוא שאין זה משנה כלל ימים ושנים אפשר לחיות מאה ועשרים שנה ולבזבז את החיים על כלום וחבל על כל רגע שהיו בחיים מפני שלא עשו כלום לא הפיקו יותר מדי ויכלו לעשות את מה שעשו בעשירית הזמן, וישנם מי שחיו רק ארבעים שנה והספיקו מה שאחרים בחמש מאות שנה לא היו מספיקים

אני מודד חיים על פי מה שהספקתי במשך השנה, החשבון נפש שלי הוא מה עשיתי בשנה האחרונה כמה הספקתי ומה השגתי, ומתפלל שבשנה הזו החדשה אספיק הרבה הרבה יותר

כותב אני שורות אלו שעות אחדות לפני ראשון לחשבון עוונות, פותחים את השנה בשמחה בהרבה מצוות ומה שטוב השנה שלשת הימים הראשונים יהיו טהורים ונקיים מעבירות, מפני שבסופו של דבר שלשה ימים כאלו שעושים בהם את מה שצריך, חבל שבארץ ישראל אין את המציאות הזו ויום שישי הוא יום חול רגיל, אם גם בארץ היה כך היינו מביאים את המשיח, מפני ששלשה ימים זה חזקה ובמיוחד כשמדובר בשלשה פעמים שלשה זה היה מזיז עניינים שם למעלה והיינו זוכים לגאולה וישועה

ובינתיים מאחל אני לכל כלל ישראל חג שמח, חג של התעלות אמיתית

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.