רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 בספטמבר 2014

ממתק לראש השנה תשע"ה

מאת חסיד

מסופר על פרופסור שעבד על ענין מסוים שדרש הרבה ריכוז ובנו הקטן הפריע לו בכל רגע עם שאלות, לקח הפרופסור תמונה של מפת העולם חתך אותה לחתיכות קטנות ואמר לבן תחבר את הפאזל בחושבו, עד שהבן יסיים ייקח הרבה זמן והוא יוכל לעבוד, אבל להפתעתו הרבה הבן חזר אליו אחרי 10 דקות עם הפאזל מורכב לשאלתו איך עשה זאת הפך הילד את התמונה והראה לאבא שבצד השני של הדף היה ציור של אדם "אבא אמנם את העולם אני לא יודע לבנות אבל אני הרכבתי את האדם ואז העולם נהיה מושלם".
***
בראש השנה אנו אומרים "זה היום תחילת מעשיך זיכרון ליום ראשון" אך למעשה ראש השנה נקבע ביום השישי לבריאת העולם ביום בו נברא האדם, למה אם כן נקרא היום הזה "תחילת מעשיך" מוסבר בחז"ל שהאדם הוא נזר הבריאה וכל הבריאה כולה היא רק בשביל האדם וכמו שבבית חדש מתייחסים ליום כניסת הדיירים ולא ליום תחילת הבנייה כך גם בעולם מתייחסים ליום בריאת האדם.
חז"ל אומרים לנו "לפיכך נברא האדם יחידי" על מנת שנדע שכל אדם הוא עולם מלא ובעצם המעשה הטוב שלי כאדם יחיד משפיע על כל העולם.
***
היה פעם חסיד מבוגר שבערוב ימיו אמר "כשהגעתי לעולם הצהרתי שאני הולך לשנות את העולם, עברו כמה שנים והבנתי שזה קצת גדול עלי, החלטתי שאשנה את המדינה שלי אבל גם זה היה קשה אז החלטתי שאשנה את העיר שלי, את השכונה שלי, את המשפחה שלי והנה הגעתי לסוף ימי ואפילו את עצמי לא שיניתי, אם הייתי מתחיל הפוך, קודם כל משנה את עצמי, הייתי זוכה להשפיע על משפחתי על עירי על מדינתי ובסופו של דבר הייתי משנה את כל העולם לטובה.
***
אין זה סוד שבשנה האחרונה העולם כולו עובר טלטלות קשות ושינויים שונים ומשונים וכולנו מתבוננים חסרי אונים על כל הדברים הנוראים שסביבנו, ראש השנה בא להזכיר לנו שלכל אחד מאתנו יש את הכוח להשפיע על העולם להיות מקום יותר טוב אלא שהשינוי צריך להתחיל מתוכנו.
***
בימי ראש השנה הבאים עלינו לטובה נזכור כולנו ש"אני ואתה נשנה את העולם" זה לא רק שיר אלא מציאות חיים שבע"ה תבוא אל הפועל ובזכות ההחלטה של כולנו יחד להוסיף עוד מצוות ומעשים טובים כל אחד כפי יכולתו נזכה כולנו להיכתב ולהיחתם לחיים טובים ולשנה של גאולה לכל עם ישראל.

חג שמח ושנה טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.