רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

הרב אליעזר ברלנד שליט"א מסר בפעם השניה שיעור לתלמידיו בשידור לווין מיוהנסבורג.

מאת ברסלבר

הנושא המרכזי בשיעור היה גודל עניין ומעלת הנסיעה לאומן.
(הרב לא התייחס לעניין נסיעתו שלו עצמו לאומן אם יסע או לא יסע, אך הדגיש וחידד את הנקודה שבכל אופן אף אחד לא ימנע מליסוע לאומן).
ואמר; שלא נהיה יותר גרועים מעשיו הרשע. כשיצחק לא רצה לברך אותו הוא זעק זעקה גדולה ומרה, כי הוא ידע מה זה ברכה מהצדיק. אז איך אנחנו יכולים לוותר על ברכה מרבי נחמן מברסלב - שממליץ יושר על כל מי שנוסע להתפלל אצלו, בגלל שאיזה חבר משכנע אותך שלא ליסוע? 
ואמר שכל מעלת הנסיעה לצדיק תלוי בזה שנוסעים אליו עם ענוה וכוונה אמיתית לעשות תשובה, אז יכולים לראות סייעתא דשמיא עצומה ולהיות ממש בריאה חדשה לעבודת ה'. אבל אם נוסעים עם גאווה ומתגאים על החבר בזה שאני הייתי באומן ואתה לא היית, אז אדרבה מתגבר היצר הרע ויכולים עוד ליפול אחר כך עוד יותר.
ואמר, גם המן הרשע היה כביכול "ברסלבר", גם הוא עשה התבודדות בחצר גינת ביתן המלך... אחשורוש חיפש אותו בחצות לילה ומוצא אותו מתבודד שיצליח להרוג את מרדכי... וזה מה שקורה כשלומדים ומתפללים אבל בלי ענווה, אז הכל נהפך לקנאה ושנאת חינם.
וכל העניין של הצדיק זה להביא אותנו לענווה ושפלות וביטול כלפי כל יהודי.
ירבעם בן נבט כל חכמי דורו היו דומים בעיניו כעשבי השדה. אז הוא חשב שהוא כבר יכול לחלוק על דוד המלך ועל מלכות בית דוד. אבל כל המעלה של הצדיק זה הענווה שלו, והענווה זה היה העניין של דוד המלך שהיה שפל בעיניו כתולעת ולא איש.
הרב דיבר על כך שצריך להרגיש את הצרות של עם ישראל ולהתפלל ולצעוק על זה. וסיפר על רבי אברהם אלימלך מקרלין שלפני השואה הוא הלך לכל קברי הצדיקים ובכה וצעק, ואחר כך חילק את כל החפצים והבגדים שלו שלא יפלו בידי הנאצים, וחזר לפולין ואמר אני הולך למות יחד עם האחים שלי היהודים.
ואמר, אנחנו אשמים בזה שיש חילונים. אם הייתה לנו אהבת ישראל אמיתית והיה איכפת לנו מהאחים שלנו, אז עם ישראל כבר היה עושה תשובה.

2 תגובות:

  1. דברי הרב אליעזר ברלנד שליט"א על קבלת הבזיונות באהבה!3 בספטמבר 2014 בשעה 15:28

    מתוך שיעור של מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט”א, בליקוטי מוהר”ן תורה ר”ס.

    “רבנו אומר, אם אדם יקבל בזיון בשמחה זה מציל מהריגה. כל בזיון שאדם מקבל בשמחה זה מציל מהריגה. הרבי מביא בתורה ר”ס, שכל פעם שמבזים את הבן אדם והוא מקבל את זה באהבה, שידע שעכשיו הוא הציל איזה יהודי מהריגה. צריך לעשות את זה בכוונה שיבזו אותו! לרבי יש סוד בתורה ר”ס “השם הוא הנפש”, נפש חיה הוא שמו, מסירות נפש עשרה הרוגי מלכות מסרו את עצמם על קידוש ה’ לשם יחוד קוב”ה ושכינתיה. הם ראו שאף אחד לא עושה יחודים לא מכוונים בה’ אחד לא מכוונים בנפילת אפיים אז הם הלכו ומסרו נפשם למעלה, ועי”ז העלו את כל עם ישראל את כל נשמות ישראל. כי ישראל זה חלק אלוק ממש חלקי השכינה ממש שחוזרים להשכינה. אלה שמתים על קידוש ה’ הם עלו במחשבה תחלה. אין מי שיעשה את היחוד, לא היה מי שיעשה את היחוד אז היו עשרה הרוגי מלכות. כשאין צדיקים שעושים את היחודים, אין מי שקם חצות אין מי שבוכה בחצות אז אין ברירה אלא אלא לעשות את היחודים ע”י נפשות שנהרגות. אבל יש אפשרות לקבל בזיונות באהבה. בן אדם שמקבל בזיונות באהבה הוא גם מציל את הדור מהריגות! – ..וכולם מבזים אותו ומדברים עליו, וכמה שהוא יותר מפורסם אז יותר מדברים עליו, אז יש לו יותר בזיונות. יש אחד שלא רוצה שידברו עליו ואעפי”כ אנחנו מדברים עליו אבל זה זה גם תיקון. ויש אחד שעושה את זה בכוונה שמחפש כל מיני תכסיסים איך שידברו עליו אז הוא עושה את היחודים הכי גבוהים והכי גדולים!. ויש אחד הרב’ה אומר – שעושה את זה ברצונו בדעתו, ושהוא עושה תכסיסים איך שידברו עליו איך שיבזו אותו. אז ממש הוא נקרא שהוא מוסר את נפשו על קידוש ה’! הוא מוסר את השם שלו כי השם זה הנפש, ..ואדרבא הכל דוברים עליו אומרים עליו דברים שלא היו ולא נבראו ועי”ז הוא מציל את כלל ישראל משפיכות דמים. ובזה ששופכים לו את הדם כל רגע שפיכות דמים כל שניה, והוא מקבל את זה באהבה אז הוא מציל את ישראל מהריגה שאמור לבוא עליהם ח”ו. אז היחוד הנ”ל זה מסירת שמו ונפשו. הוא מציל אותם מכל הגזירות מכל הפורענויות כל אדם שרואה שמבזים אותו, פשוט שיקבל את זה באהבה מי יודע מכמה גזירות הוא מציל את ישראל!!

    השבמחק
  2. דיבורים נפלאים ומחזקים, ישר כח!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.