רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

מכתבים קצרצרים


האם ר' שמואל אויערבך יבא לנחם?
כפי שראיתי ר' עזריאל אויערבך היה בהלויה, ככל הנראה מפני שהוא דוד הנפטרת, אבל ר' שמואל אויערבך לא ציפיתי שיהיה בהלויה, אבל האם הוא יבא לנחם? ואיך יראה פרצופו בפני מי שכינה אותם רק 'מבוגרים' ועוד לשונות כאלו, והאם בכלל יסתכלו עליו אם יגיע, אדם שמשמיץ את גדולי בני ברק מדוע שבכלל יתייחסו אליו. ובכל זאת נמתין ונראה מה יקרה השבוע, האם הוא יפתיע ויגיע, או שמא יעדיף להימנע מאי נעימות ולא יבא

המהומות באלול בפונוביז' החלו בתשמ"ח
אתה ידוע כהיסטוריון בנושאים אלה, ובידי 'פנים חדשות' מאותה תקופה כבר בתשמ"ח היו מהומות באלול בפונוביז' כבר 26 שנה שזה הרבה זמן, כל כך הרבה שנים שעוברים אלול כזה בפונוביז' האין זה מספיק לפקוח עיני אלו שחוזים בכל דבר ויודעים בדיוק הנעשה במזדרוני הרקיע, האין זה אומר משהו ברור כי משהו חולה מאוד בישיבה הזו וכי רוצים תיקון אמיתי או שיסגרו את הישיבה אם אי אפשר לתקן

מחבלים כשמם כן הוא!
פונוביז' לא מעניינת אותי מצידי שיסגרו או אפילו ישרפו הישיבה זהו כבר מזמן לא בלקסיקון שלי, מפני שזה מעלה לי את הסעיף כל פעם שמזכירים את השם הזה. מה שאיכפת וכואב לי שעולם התורה והישיבות נהרסת בגללם, ואם ב"ה ישנן ישיבות ששם יושבים ולומדים באלול ועוד מרגישים קצת מן הטעם של פעם, אז שומעים חדשות כאלו, והבחורים והאברכים מבקשים לדעת כל פרט וזה הורס את האלול בכל הישיבות
עכשיו אני מבין מדוע שמם 'מחבלים' מפני שהם אלו שמחבלים בכרם ה' הורסים את כל מה שבנו גדולי עולם

האם ירקדו האדמורי"ם מבאבוב יחדיו?
אומרים כי מחר (יום שלישי) יהיה מפגש של שני האדמורי"ם מבאבוב, האחד הודיע כי יבא והשני צריך להכריע קשה לי להאמין כי ישחק מחלוקת כשהוא ניצח כי אז הוא יראה מגוחך ולכן בודאי יבא, אבל האם ירקוד יחד עם חתני אחיו או שמא ישחק כאילו לא ראה אותם
באבוב בעבר היתה סמל היופי והעדינות, ומתברר כי חסידות אי אפשר לבנות על ריקנות, כשאין תוכן ברגע שהשנאה מתפרצת היא הקשה מכל, אין היום שנאה כל כך קשה בין קהילות וחסידויות יותר מבאבוב, ברוב המקומות האחרים למרות המחלוקת נראה אותם יושבים זה לצד זה ואף משתתפים בשמחות ואף משתדכים, ואילו בבאבוב השנאה כל כך קשה הוכיחה כי אינם חסידים באמת, אלא מגושמים, החסידות שלהם חיצונית ולא פנימית מפני שאם היתה פנימית לא היינו מגיעים למצב של שנאה כזו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.