רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 13 באוגוסט 2014

יש לך זקן אינך יכול להיות כבאי

מאת זקן  מגודל

הנחיה חדשה שפורסמה לאחרונה בנציבות הכבאות קובעת כי "אין אישור לגידול זקנים ללוחמי האש בהתאם להוראות התקנים הבינלאומיים. לא יתקבלו לרשות לוחמי אש המבקשים לגדל זקן".
מערך הכבאות שפועל מאז קום המדינה, "גילה" בחודשים האחרונים שהזקן מפריע לאטימות מלאה של המסכה שאמורה להגן על לוחם האש מפני שאיפת עשן במהלך כיבוי שריפה. ההנחיה החדשה מעוררת תרעומת בקרב לוחמי אש מזוקנים ובהם שמשון חיים (40) מתחנת הכיבוי באריאל, שמגדל זקן מטעמי דת: "עד היום לא הרגשתי שאני מסכן את בריאותי בגלל הזקן. אחרי 66 שנים של מערך הכבאות, מישהו שם קיבל קריזה והחליט על תקנה חדשה בנוגע לזקן. מצידי שיפטרו אותי. אני את הזקן ואת האמונה שלי לא מגלח".
כרגע מעריכים שיש לפחות כ-50 לוחמי אש בעלי זקן שטרם התקבלה הנחיה לגביהם.
אולם מי שניזוק כבר מההנחיה החדשה הוא צעיר שסיים באחרונה את הקורס, ולאחר שסירב להתגלח מטעמי דת לא הוצב לעבוד כלוחם אש אלא בתפקיד מנהלתי.
הצעיר מגדיר את עצמו כחסיד חב"ד, שמעולם לא גילח את זקנו מטעמי אמונה דתית. הוא התייצב למחבני המיון בנציבות הכבאות במטרה להגשים חלום ולהיות לוחם אש. הוא עבר בהצלחה את מבחני המיון ואת קורס לוחמי האש המפרך שנמשך כחמשה חודשים.
מנציבות הכבאות נמסר בתגובה: "לחניך הובהר כבר ביום תחילת הקורס ומספר רב של פעמים לאחר מכן כי ייתכן שהוא, או כל חניך אחר בקורס שיחליט לגדל זקן, לא יוכל להשלים את הקורס. אין זה המקרה הראשון של הדחת חניך בשל גידול זקן. מעתה ואילך איסור גידול זקן יהיה תנאי סף לקבלת מועמדים לקרוס כבאים".
לגבי לוחמי האש שכבר משרתים נמסר: "הסוגיה תידון מול ארגון העובדים. לא מוכרת מסכה מתאימה ומאושרת לבעלי זקן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.