רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 באוגוסט 2014

שמואל אויערבך: אם אני לא 'גדול הדור' אין קיום עוד לתורה הכל הולך לאיבוד

צריך לשמוע טוב את הפילוסופיה של שמואל אויערבך מדוע צריך לתרום ל'הפלס' ומדוע זה קודם לכל המצוות שבתורה, עד כדי כך שאפילו את השבת 'הפלס' דוחה, מפני שבלי 'הפלס' לא יהיה עוד שבת ולא יהיה תורה הכל תלוי בקיומו של 'הפלס'

אתם מבינים? תשמעו טוב את דברי שמואל אויערבך, כשהוא מסביר את ה'גופי תורה' שתלוי בקיומו של 'הפלס', כשהוא נשאל לא אחת על ידי גדולי ישראל ביניהם המשגיח ר' דן סגל וכמה אחרים שחזרו על אותה השאלה האם אין מי שראוי להנהיג את הדור, והוא חזר ואמר כי רק מי שאצלו יש את ה'מסרוה' הוא יכול להנהיג את הדור, וכשנשאל למי יש, הוא אמר כי בדורנו כבר לא נשאר חוץ ממנו, הוא לא מכיר אחר שאפשר לומר כי גדולי הדור הקודם מסרו את התורה לאותו ראש ישיבה או רב

במילים אחרות הוא חוזר בכל הזדמנות ואומר, אם אני ה'גדול' אפשר להתפשר על הכל, אבל אם אני לא ה'גדול' אז אין פשרות נלחם עד טיפת הדם האחרונה למחוק את גדלותו של האחר, מפני שרק אני שמואל אויערבך צריך להיות 'גדול הדור' ואם אני לא 'גדול הדור' אז זה הסוף לתורה לשבת ולכל דבר אחר

מעטים יודעים, כי כמה מגדולי ישראל ניהלו שיחות עם ר' שמואל אויערבך ניסו להסביר לו כי הוא הורס את היהדות החרדית ואמרו לו תתאזר בסבלנות ואז אתה תהיה הגדול אל תשתולל כי זה מזיק לך, והוא אמר להם כי הוא מתכוון לשם שמים, וכאשר אחד מגדולי המשגיחים שאל אותו, האם הרס הישיבות בישראל זה 'לשם שמים', אמר שמואל אויערבך ללא כל שמץ של בושה כי בלי זה עדיף שהישיבות כולם יסגרו כפי שהיה בוולוזין

כולם, כל מי שניסו להידבר יצאו שבורים ולא האמינו לשמע אזנם את האני ואפסי רק אני אנהיג את הדור ואם אני לא המנהיג אף אחד לא ינהיג

הגדולים הללו משתמשים בשפה עדינה מפני שקשה להם לפגוע בו, אבל אני כאן אכתוב במילים פשוטות וברורות, מדובר בחולה נפש שחצן רשע גס רוח שופך דמים ואכזר, מי שלא תורה ולא שבת מעניין אותו אלא האגו האישי שלו, על זה כל המחלוקת, לא גופי תורה, ולא תורה, ולא שבת ולא כלום, יש רק דבר אחד ויחיד, אני ואפסי, הוא מת להיות גדול הדור הוא חלם על זה כל חייו וזה התפספס לו ברגע האחרון הוא לא האמין שהגדולים בדור האחרון יאריכו ימים הוא התפלל יום יום למותם אבל מן השמים לא קיבלו את תפילתו, ועל זה הוא מקונן ובוכה, וכפי שאמר פעם  מישהו אצל שמואל אויערבך זה ט' באב כל השנה

תגובה 1:

  1. "הגדולים משתמשים בשפה עדינה - אבל אני אכתוב במילים ברורות"

    כך כותב רבנו שאולזון - ומכאן - שאולזון אינו מן הגדולים.

    אז מי שמו דבר (פתח קמץ דגש בבית)

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.