רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

הסטייפלר היה לומד 'ליקוטי מוהר"ן' ואומר כי יום מבלי שלמד תורתו של רבי נחמן מברסלב הוא חש ירידה ביראת שמים

מאת חזון איש'ניק

הלילה (כ"ג מנחם אב) חל יום ההילולא של מרן רבי יעקב ישראל קנייבסקי, בעל הקהילות יעקב - הסטייפלר זיע"א.

אחר מגדולי ראשי הישיבות נכנס פעם אל הגאון בעל ה"קהילות יעקב" וראהו יושב ואומר ליקוטי תפילות, הלה יצא מיד לחפש בחנויות את הספר הזה כדי לרכשו לעצמו. (ראש הישיבה הנ"ל סיפר זאת להרה"ח ר' נתן צבי קעניג ז"ל, מייסד כולל ברסלב ב"ב)
---
באחד מערבי יום הכיפורים, ראוהו אומר ליקוטי תפילות בקול חנוק מדמעות. (מפי ר' מנדל פרוש)
---
כשהביא הרה"ח ר' נתן צבי קעניג ז"ל לבעל ה"קהילות יעקב" ספר ליקוטי מוהר"ן, קם הוא ממקומו, הוציא מארונו ספר ליקוטי מוהר"ן ישן ובלה - מרוב ימים ומרוב לימוד, ואמר לר' נתן צבי: "דע כי מעיין אני בספר זה מידי יום ביומו" - בהדגישו גי אמנם הוא אינו יורד לסוף דעתו של רבינו בקשר שבין העניינים ובעמקותו הרבה, "אבל בכל זאת" - הוסיף הסטייפלר ואמר - "מרגיש אני כי ספר זה מעורר אותי ליראת שמים, ואני רואה כי ביום שאיני לומד בספר זה, חש אני חסרון ביראת שמים".
---
מקום מנוחתו בבני ברק, ורבבות אמורים לפקוד את ציונו הק' ביממה הקרובה.

גם אם אינך זוכה לפקוד את קברו, הדלק נר לזכרו, ובקש ממנו ממקום מושבך שיעתיר על בני ישראל המייחלים בכל נשמתם לגאולה הקרובה, ומצפים אך ל"משכני אחריך" ומיד "נרוצה".

אל תחסוך במילים, ועתור נא: "מרן הסטייפלר, אתה הרי ידעת מהאור העצום של רבינו הק', פעל נא בשמים שיתפרסם בשורת רבינו בעולם. הרי מובטח לנו מרביז"ל ש"כאשר הספר שלי יתקבל בעולם אפשר להתכונון למשיח", ומתכוננים אנו כראוי, כי עתה עינינו הרואות הצימאון האדיר לדרכי רבינו מלאות הכיסופין והתקווה. ויהי"ר שניגאל ללא צער ומכאוב, אלא ברחמים גלויים מאוצר מתנת חינם".

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

תגובה 1:

  1. מי כתב חיים שולזן או מוטא פרנק?

    ביקשת להדליק נר אבל לא כתבת את שם של האבא.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.