רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

רבנות לשם גאוה טליתן כמרדעת של חמור


2 תגובות:

  1. הננחים הם כת מסוכנת; הם כלאו אותי.

    הסיפור הבא אולי יישמע לכם כסיפור בדיוני, הזוי וחסר קשר למציאות, אבל את הדברים הבאים מספר בחור ישיבה ליטאי שלמד בישיבת פוניבז'. לפני כחצי שנה החליט להתקרב לחסידות ברסלב, מה שהוביל אותו להתנתקות ממשפחתו ומחבריו בישיבה בבני-ברק. בתהליך ארוך, שנמשך חודשים רבים, הוא גידל פאות ויצא עם הקבוצה המכונה 'הנחנחים' לריקודים ברחובות הערים. אולם, אט-אט הבין כי יש לו עסק עם כת המגייסת כספים לצורכי הפצת ספרי רבי נחמן כביכול, אך בפועל משתמשת בהם לדברים שאין להעלות על הכתב. בראיון בלעדי ומיוחד שערך אתמול קו הנייעס הטלפוני 'מוקד הציבור' עם הבחור, הוא סיפר על כל מה שאירע ועבר עליו באותה תקופה. "קשה לתמצת את מה שעבר עליי בחודשים האחרונים בשיחה כה קצרה. עברתי דבר שהוא ממש קשה לתיאור. הייתי בחור ישיבה בישיבת פוניבז' בבני ברק והחלטתי להתקרב לברסלב. אחד בא אליי ואמר לי 'בוא אני אקרב אותך לחסידות, אראה לך את תורת האמת'.
    "הביאו אותי למצב שאמרו לי 'תזרוק את הכל. את הבית. את ההורים'. הכל בשביל אותה אמת שהם הציגו.
    אני חיפשתי את אותה אמת וכך עשיתי. לקחו לי את הטלפון ממש ואמרו לי 'זה ביטול בחירה שרבינו עושה לך'.
    "שאלתי אותם, אם הקב"ה רוצה מאיתנו שנרקוד ברחובות עם מוזיקה? הם ענו לי שרק 2 אחוז יודעים את האמת וכך באמת צריך לעשות. "אמר לי עסקן חרדי, 'אין לי בעיה שתלך לשם. רק תיזהר משני דברים. סמים ובנות'. הכחשתי את זה כי הייתי שם חודש וחצי ולא ראיתי את הדברים האלו.
    "גידלתי פאות כמוהם, רקדתי איתם ברחובות. כל הכסף כביכול הולך להפצת הספרים של ר' נחמן. אבל אני ראיתי דברים מזוויעים שלא דמיינתי שיהיו שם. "הם הפכו אותי בלי שאשים לב לשפחה חרופה שלהם. הכל התפוצץ בערב ראש השנה. הכניסו אותי לחדר לילה שלם קשור למיטה.
    אח"כ הכניסו אותי לתוך החדר כדי שאני יפול בדברים אסורים.
    "התקשרתי לבן אדם במיוחד לבני ברק שיבוא לקחת אותי. לולא אותו אדם, לא יודע איפה הייתי מבלה את ראש השנה. "אני לא מבין איפה הציבור החרדי. איפה כל הארגונים. כל האנשים האלו הם המיסיונרים הכי גדולים. הם חייבים לעשות משהו. אנשים האלו נמצאים בתוך בני ברק וירושלים.
    "'דיר-באלאק, תיזהר לא להכאיב'. זאת ההודעה שקיבלתי מהם אחרי שברחתי משם. ואני לא מפחד לפרסם את הדברים האלו כדי שזה יהיה כפרת-העוונות שלי ליום-הכיפורים".
    • אתה מכיר עוד בחורים שנתפסו לכת הזאת?
    "אני יודע על שלושה בחורי ישיבות נוספים שנמצאים באותו מצב שאני הייתי. אני מנסה ליצור איתם קשר אבל אין לי את האפשרות. מנתקים אותם מכל מגע חיצוני עם העולם. פשוט ככה. אין דרך טלפונית או אחרת ליצור עמם קשר".
    יצויין, כי בחסידות ברסלב השורשית מסתייגים, וזו לשון המעטה, מקבוצה זו.

    השבמחק
  2. בחור ישיבה בן 15 נלכד בכת ה'נחנחים' - ושוחרר לאחרונה • בראיון ראשון הוא מספר על מסכת התעללויות שעבר: "ניצלו אותי פיזית וגם נפשית - הרסו את חיי".

    בחור ישיבה קטנה בן 15, מבני-ברק, היה מוחזק בידי חברי כת ה'נחנחים'. בראיון ראשון מאז שוחרר מידי חברי הכת, על-ידי הארגון החרדי 'תושיה', הוא מגולל את אשר עבר עליו במהלך שבועות ארוכים בכת. "למדתי בישיבה בבני-ברק", הוא אומר בריאיון למוקד הנייעס '6006060', "ליד הישיבה יש בית כנסת, שם פגשתי אברך שהיה נראה כחסיד ברסלב בן 30, הוא הציע לי ללמוד איתו את תורתו של רבי נתן, השתכנעתי ולמדנו תקופה קצרה. "לאחר מכן הוא הציע לי להתקשר למספר של בעל רכב מסחרי, שאיתו הם מפיצים את התורה של רבי נחמן. אני מאוד התחברתי לספרים ולמכתבים והחלטתי להתקשר. "האדם שענה לי כנראה ציפה לשיחה שלי ואמר לי: 'אני אתן לך את הספר בחינם, העיקר תבוא להפיץ איתנו את הספרים'.
    הוא הפעיל עליי לחצים ואמר לי שהוא יתן לי מה שאני רק אבקש. בהתחלה אמרתי לו שאני לא מעוניין, אך לא הצלחתי לעמוד בלחצים שלהם". 
    הבחור מספר כי בפעם הראשונה שנפגש עם המפיצים הוא התבייש מחד, ומאידך הוא הרגיש תחילה בטוב, אך "אחרי מספר ימים התחלתי להרגיש שהם מנצלים אותי גם פיזית וגם נפשית". 
    באחד המקרים, בעת הנסיעה לפארק להפיץ בו את ספרי רבי נחמן, אירע לבחור מקרה שממחיש את התייחסות חברי הכת אליו: "כאבו לי הרגליים והצהרתי שאני לא יוצא מהאוטו, אחד החברים אמר שאם אני לא יוצא מהאוטו הוא יכה אותי בכל כוחו. הוא בא להנחית עלי סטירה, אך ברגע האחרון עוברי אורח השתלטו עליו. 
    "לא הצלחתי להתנתק מהם בשום צורה שהיא. היום כשאני בחוץ ונאלץ לדבר על מה שעברתי שם הגוף שלי חוטף זעזועים וצמרמורות. הם כל הזמן השתמשו בסמים וניסו לגרום לי גם להשתמש בהם. הם ממש הרסו לי את החיים". 
    אחד העסקנים מטעם ארגון 'תושיה', שחילץ את הבחור מהכת, מספר כי בכת שוררת אווירת הפקרות: "הכל מותר אצלם, הם לא רואים בעיניים כלום מלבד כסף.
    הם המרידו את הבחור נגד ההורים שלו ונגד משפחתו והביאו אותו למצב שהוא כמעט התחתן בגיל 15. הוא נכנס להיסטריה שאי-אפשר היה לעצור אותה. הם פשוט הפכו אותו לשפוט שלהם".

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.