רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 23 ביולי 2014

בסוד שיח - מסעי

מאת שאול שיף

את שש ערי המקלט...ועליהם תתנו ארבעים ושתים עיר : אומר ה"אוהב ישראל "  מאפטא : "שש ערי המקלט" הם שש תיבות שבפסוק "שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד", שבהן צריך אדם למצוא לו מקלט בטוח לראשו הנבוך בכל שעה ושעה, בכל רגע ורגע. " ועליהם תתנו ארבעים ושתים עיר " אלו  ארבעים ושתים תיבות שבפרשה קטנה שבקריאת שמע "ואהבת", שעל ידן אדם מחזק ומבצר את עצמו , את מוחו ואת כוחו לעבודת השם יתברך שמו. ואמר אליהו הצדיק [סנהדרין ס"ג עמוד ב'] לתינוק מתפוחי הרעב שבירושלים, אני מלמדך דבר שאתה חי בו. "אמור בכל יום  שמע ישראל  ה' אלוקינו ה' אחד". ועל כן  יבורך וישתבח ויתעלה בע"ה מח"ט גבעתי , אל"מ עןפר וינטר הי"ו , על שבחר לכלול בדף הקרבי לחייליו את "שש ערי המקלט" הללו, ויקויים בו ובכל חיילי צה"ל ומפקדיו:  "ורדפתם את אויביכם ונפלו לפניכם לחרב" ולאלתר .

סיפר רבי יעקב יוסף מאוסטראה זי"ע : בביתנו היה מנהג לחלק בכל יום סוכריות לילדים. אלא שבעד פרוטה אחת היו נותנים 8 סוכריות ובבית היו 9 ילדים. אז היו אומרים לבן הקטן , אליקים געציל, שהיה חכם מאוד , שיוותר על חלקו שהרי הוא מבין שאין לאבא עוד פרוטה עבור סוכריות נוספות. והוא הקטן נענה ולא קיבל. והיה כאשר אמרו לו זאת בכל יום ויום, התפרץ פעם לחדרו של אביו בבכיה וצעק : אומרים שאני חכם [בעל ערכים וכו' , בשונה מהרוצחים הללו] ועל ידי זה מונעים ממני את הסוכריה_ רוצה אני פעם להיות טיפש ושוטה ....וכן באחינו בני ישראל , אומרים שהם חכמים ונבונים ועל כן צריכים להבין ולחכות עד בוש...ואני אומר - רבי יעקב יוסף מאוסטראה - שכשל כוח הסבל והקב"ה מוכרח כבר לרחם עלינו ולהוציאנו מהגלות המרה הזאת.
שבת שלום ומבורך , מברכים חודש אב , מסיימים חומש במדבר , חזק חזק ונתחזק.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.