רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 בספטמבר 2013

נצחונו הגדול של משה אריה פרידמאן כולם נכנעו כל ילדיו התקבלו ביסודי התורה ובבית יעקב היום החלו הלימודים

אכלו דג מסריח ושילמו ביוקר ככה ולא אחרת קרה לקהילת 'מחזיקי הדת' ולחסידי בעלזא באנטוורפן, הם ניהלו מאבק אימים נגד קבלת ילדיו של משה אריה פרידמאן למוסדותיהם, הם הבטיחו כי יילכו עד הסוף ועד מסירות נפש, הם אף סיפרו כי יש להם הבטחה מהרבי שלהם כי הם ינצחו, ומעשית היום הובסו כל הקהילות החרדיות באנטוורפן, מפני שמשה אריה פרדימאן הצליח דרך בית המשפט להכניע אותם הם נאלצו להגיע עמו להסכמה והיום הגיעו ילדיו ליסודי התורה שם ילמדו הבנים, והבנות לבית יעקב כולם שייכים לקהילת מחזיקי הדת

לא אחזור כאן על ההיסטוריה אבל זאת אומר, בימינו אין זה עוד זמני העבר, וכשנלחמים מצליחים, וטעות היה מלכתחילה שלא לקבל את ילדיו, הסיפור הזה לכלך את כולם אף אחד לא יצא כאן נקי וחבל

אולי הסיפור הזה יהיה לקח לעתיד שלא משחקים עם נשמות של ילדים, גם אם יהיו טענות חזקות נגד משה אריה פרידמאן אבל הילדים לא צריכים לסבול

אני אישית שמח שהפרשה הזו הסתיימה, מפני שכל הסיבה שליוויתי את הפרשה הזו היתה רחמנות על הילדים, הם לא אשמים שנולדו במשפחה הזו

20 תגובות:

  1. כעומד מן הצד ועוקב אחרי הכתבות של הרב שאולזאון ״בבעולמם של חרדים״ ואחרים אני גם עד להדיווחים השוטפים בפרשיות באנטוורפן, ואני ממש מוריד את הכובע להרב חיים שאולזאון שליט״א על אומץ הלב והלב היהודי המיוחד שלו והעיקביות שלו בהלחם נגד ההתנהגות הפרוע והמופקרת באנטוורפן בעיקר נגד ילדים,

    השבמחק
  2. ר׳ חיים! לדעתי הפרשה ובעיקר דרך התנהלות הפרשה על ידכם ירשם בהיסטוריה היהודים לזכותכם, ובעיקר את הראיה הכוללת וההבנה העמוקה שלכם ובהבנתכם כחכם עדיף מנביא את ההשלכות הרת אסון לאנטוורפן ולעם ישראל שיכול היה להיווצר כתוצאה מהפרשה,

    אשרי לך ואשרי חלקך!

    השבמחק
  3. באנטוורפן יש תמימות דעים כעת וממש הסכמה מקיר לקיר כמעט שהפרשה המבישה הזאת הוא היה מיותרת לחלוטין ולא היה שום סיבה שבעולם להתחיל את הפרשה, מה גם הילדים למדו בארה״ב במוסדות האורתודוקסיים המודרניים כמו בית יעקב בבורו פארק בין היתר,

    יש שמועות שונות עכשיו באנטוורפן על גורמים אינטרסנטיים וגם משוגעים שעמדו מאחורי הענין והוליכו שולל את הציבור, אבל נעזוב את זה עכשיו במיוחד בימי הרחמים והסליחות,

    השבמחק
  4. וואו, איזו משפחה יפה. הילדים לא אשמים בכלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטרף למברכים וחיים טובים ומתוקים עליך רבי חיים.
      נהגת כמענטש!

      מחק
  5. כל הכבוד לאדם יחיד בכל בית המדרש בעלז העסקן הגדול ר' העשל וויינגרטן שלא התפעל משום אדם ולא משום גבאי ועמד לעזרת משפחת פרידמן והוא הצליח להפיל כל בעלז בפח!

    ר' הערשל, עלה והצלח!

    השבמחק
  6. לכבוד הרב שאולזאון.

    כלל ישראל מצדיע לך, כל הכבוד!

    כתיבה וחתימה טובה.

    השבמחק
  7. דברו היום, שיומא דהילולא של האבא זצ״ל הידוע כסגן ראש ערית ירושלים בהחלט איש משכמו ולמעלה עתיר זכיות אהוב ומכובד על כל יודעיו אישיות למופת.

    שאלה: למה לא מפרסמים שמו המלא ללימוד משניות לעילוי נשמתו ????????

    השבמחק
  8. גא אני באתי להודות!
    גם אני אישית באתי להודות לר' משה ארי' פרידמאן, שברוב טובו נתן לי במה מצוינת לחצי שנה שנהנתי מכך כמה דברים, 1 שהיתה לי תעסוקה במשך כמה חדשים, רצתי כמו חתול בין הרחובות ובין כותלי כולל בעלז והיתה לי על מי לצעוק ועל מי לכעוס, 2 לאישתי היתה קצת מנוחה ממני במשך החודשים האלו, כי הייתי עסוק עם משה ארי' ולא איתה, 3 היה לי הזדמנות להרביץ מכות ברחוב למישהו, דבר שאני מאד אוהב לעשות ולא תמיד יש לי ההזדמנות, 4 העיקר, היתה לי מאד הרבה תשומת לב מכל הפרשה, כשדיברו מהפרשה הזכירו מיד השם שלי, וככה היתה בכל כדור הארץ, שמי היתה מאד פופלרי בימים ההם, בבעלז הייתי "הירו" כולם דיברו שאני ממש כמו פנחס בן אלעזר קנאי בן קנאי, קנאי שמקנא קנאת ה' צבאות ועומד לפני המחנה כלפיד אש,
    אבל דבר אחד כואב לי, ואני חושב שזה הזמן לפני ראש השנה חייב משה ארי' לבקש ממנו מחילה וסליחה, כי זה מאד כואב לי,
    כאוב לי שאני הפסדתי מכל הצדדים, משה ארי' התקבל במוסדות, ותושבי העיר אומרים שלא צדקתי במעשי, מדברים עלי, וגם מאשימים אותי בפברופוקציה מיותרת שגרם חילול ה' גדול והרבה צרות לקהילה היהודית, מה שהם לא מבינים שאין לי דבר נגד משה ארי', רק אני בעצם אוהב שלוש דברים והם 'אקשן' 'כבוד' ו'דם', ופשוט לא איכפת לי ממי אני מקבל הדברים האלו, העיקר שאני מקבל, וכבר זמן רב לא ראיתי דם נשפך וזה כואב לי מאד, מאד מאד
    והעיקר אני מאד אוהב לנצח, ובדרך כלל בכל ריב אני מנצח, ומנצח בגדול, תשאל את כל תושבי העיר, כי אני איש רע מעללים, איש שלא מפחד משום דבר כולל ה', וגם יש לי הרבה כסף, וכל קהילת בעלז משתחוים לי, ועומדים לימיני בכל טירוף שאני מחליט להיטרף על זה, והנצחון תמיד שלי, כבר מלכתחילה
    אבל כאן בפרשה הזה אני הפסדתי בגדול, יצאתי בבושת פנים כ'לוזר' אחד גדול, כל הכסף וכל הקשרים הכל חרתא, לא שוה שום דבר, איי איי איי איזה עגמת נפש, איך נבוא לחג בשמחה וטוב לבב אחרי מפלה שכזאת?
    אני צריך קצת חיזוק מאברכי הכולל של בעלז, שיכתבו פה תגובות לעודד אותי ולחזק את ידי, ולהתנקם עם כולם שיש לי חשבון איתם, אני רוצה לראות דם,
    איפה אתה דמן? איפה אתם? בואו לעזור לי, תכתבו הרבה תגובות, תאשימו אנשים פרטיים ברבים שהם ביזו אותי ברבים על אתר של שאולזון הזה שרדף אותי בלי בושה ובלי כבוד
    שיתבייש לו השאולזון הזה, אני עוד אילחם בו עד חורמה, הוא העיז לריב איתי, נו נו אני עוד ישלח האברכים שלי, בשביל כמה אירו הם יעשו הכל בשבילי, גיבט טעך האכטענג שאולזון
    הכותב בכאב גלוי
    א.כ.
    "מ"ט" (מטורף טהור)
    רב בית מדרש מוריה

    השבמחק
  9. מה פשר הדברים, בתוכן התגובה מלמעלה? הקצת מטורפת, ובלתי שפויה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם עכשיו עם שוך המהומה עדיין אין לי מושג ירוק על מה נכנסה קהילת יהודים שפויה לכאורה לתוך היאבקות בוץ וסחי זו.
      לא אוהבים את פרידמן? הוא לא שמעתי ששלח לכפות מאן דהוא להשתדך עמו, אך אני הקטן לא מבין ככל הגויים שאינם מבינים מה עניין הילדים לכאן, וכי מי הכניס לראשכם העב את הרעיון שהגויים יבינו את איבתכם המטומטמת ויתנו לכם להשתמש בבתי חינון במימון ממשלתי כדי ללחום את מלחמת יישור השורות של החרדים.
      ואולי עכשין הזמן לשוב ולשנן להם לשאנני אנטוורפן ואחיהם לזיקה ציונית בכל העולם:
      אין לכם שום מונופול על המגמות הפוליטיות של כלל היהודים החרדים! כל איש ואיש זכאי לגבש ולבטא הסתכלות פוליטית על הנעשה בארץ ישראל לטעמו ולפי הבנתו כל עוד אינו מדבר בשמכם אתם.
      תקשקשו את הבליכם על הגדוילים והאדמו"רים אשר בכביכול על דעתם אתם פועלים. אבל לכפות את הגרוטסקה הזאת על זולתכם ולנסות ולהשליטה על ידי התעללות במשפחות היה חטא ופשע.
      תזכרו אדוני יקרים: הפוליטיקה של פרידמן ודומיו היא לגיטימית לא פחות מהפוליטיקה של הסדיגורי המוז'צאי הקאקימייקאי ואפילו קדושי עולם כביבי נתניהו או איווט ליברמן!! לא פחות לגיטימית! בדיוק כך

      מחק
    2. אין בעיה עם מגמות פוליטיות.
      יש כל מיני עם מגמות פוליטיות, ולא נלחמים בהם.
      יש בעיה, ממש, עם מי שמתנשק עם אחמדינג'ד.
      שנוסע לאירן ומתידד עם מי שמצהיר
      שרוצה להרוס את א"י.
      אחרי הכרזות פומביות כאלו,
      מי רוצה ללמוד עם ילדים של תומך בצורר ישראל?
      לכל אחד כמעט יש ידידים בא"י.
      והוא רץ לנשק בפומבי אדם שמאיים עליהם.
      מי מכניס ללימודים תלמידים,
      שאביהם מפגין ידידות לשונא שלך? ובפומבי?
      על דעות בלבד, בבית או בשטיבל,
      איש לא עושה לו מאום.
      נשיקות לשונא שלך בריש גלי, עד כאן.

      מחק
    3. מותר לך להתנשק עם השונא שלי ואפילו עם מובילי המדיניות הלאומנית במדינת ישראל שמעמידים בסכנה מליוני יהודים בארץ ומבעירים איבת העמים באחיהם היהודים באשר הם שם ולא אתן ידי חלילה באושרם של ילדיך. כעלי אינטרסים נמוכים התנשקו עם אבות הציונות מפעיליו של קסטנר האחראי במידה לא מבוטלת לאסון אחי אחיותי והרבה מבני משפחתי, ראיתי חרה לי והמשכתי הלאה.
      ולגופו של עניין מה כל כך רע בלנסות להפוך איבתם של שונאים?! וכשנתניהו המפוקפק מחליט שהשיח עם איראן חייב להיות באיומי הפצצה, מה כל כך נורא אם מאן דהוא חושב אחרת?!
      האנושיות קודמת לכל ואל נא תהפכו פוליטיקה לא נבונה לעיקר מעיקרי הדת.
      סליחה. לא נתניהו ולא השמייסעווער רבי יחליטו בשבילי מי הם שונאי וכיצד אני חייב לנהוג בהם!

      מחק
  10. איפה כל הרבנים וה'גדוילים ' והאדמורי"ם שהבטיחו ניצחון מול חינוך הילדים,ושצריך לזרוק אותם ולנדות אותם, ולהוציאם משיעורי תורה , וביזו את האימא והילדים בדרך לביה"ס ? האם יבקשו סליחה לפני יום הדין ? בין אדם לחברו, אין יוה"כ מכפר.

    השבמחק
  11. הגוים לימדו אותם פרשת בלק עם כל המפורשים.
    BOMA
    Champetter van de merkatoerstrasse haloy hu haPsevorsker shlite.
    Pinches de kehilledirektor
    der professer fin die belgilay, der aydim finm noyef
    der dayonim unt rabonei hakehillo machshikse hadass
    וכל הבטלנים למיניהם

    א גיט גיבענשט יאר

    השבמחק
  12. הזוי אחד כתב משהו וכולם מתפלפלים גם אם מה שהוא כתב אין לו ידים ורגלים
    כתב מי שכתב "אכלו דג מסריח ושילמו ביוקר ככה ולא אחרת קרה לחסידי בעלזא באנטוורפן "
    למי הבנתי חסידי בעלז נצחו נצחון מוחץ
    ילדיו של הקוקו פרידמן אינם לומדים במוסדות בעלז לא הבנים ולא הבנות נקודה כל תוספת רק תוריד מגודל הנצחון

    השבמחק
  13. אם זה נכון שהם לא לומדים בבעלז אז מה שאולזון מבלבל בשכל
    נראה לאחרונה שכל מה שכתוב על בעלז בבלוג הוא שלילי מעניין למה

    השבמחק
    תשובות
    1. למה שהם ירצו ללמוד בבעלז מה כל כך מיוחד שם?

      מחק
  14. אם בחרטא פרידמן עסקינן, האם זה נכון שהוא נסע לסוריא ללחם בעד אסאד על פי בקשתו של ידיד נפשו ר' אחמדניג'ד ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.